از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78390

97 بازدید

به گزارش خطرنگار، ، جواد زنجانی روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اردبیل با اشاره به فعالیت ۲۱ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در این شهرستان افزود: ۱۳ باب از این کتابخانه ها به صورت مستقیم توسط اداره کتابخانه های عمومی مدیریت می شوند.او اظهار داشت: هشت باب از کتابخانه ها نیز با […]

به گزارش خطرنگار، ، جواد زنجانی روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اردبیل با اشاره به فعالیت ۲۱ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در این شهرستان افزود: ۱۳ باب از این کتابخانه ها به صورت مستقیم توسط اداره کتابخانه های عمومی مدیریت می شوند.
او اظهار داشت: هشت باب از کتابخانه ها نیز با مشارکت سایر سازمان ها و نهادها راه اندازی شده و کتابخانه های عمومی در تامین منابع و نرم افزار های کتابخانه های مشارکتی کمک می کنند.
وی با بیان اینکه پیشرفت کشور در تمام حوزه های فرهنگی ،اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به وسیله مطالعه و کتابخوانی انجام می گیرد، افزود: بیشتر آسیب های اجتماعی توسط افراد بی سواد و کم سواد صورت می گیرد و در این راستا تمامی نهادهای فرهنگی وظیفه دارند با کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهتمام کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه از برگزاری بیش از هزار و ۵۰۰ برنامه کتابخوانی در ۹ ماه سال جاری خبر داد و گفت: کتابخانه های عمومی علاوه بر رسالت اصلی خود در آماده سازی منابع و ارائه خدمات کتابخانه ای برنامه های متعدد کتابخوانی ،معرفی کتاب، جمع خوانی از کتاب های منتخب، کارگاه های آموزشی قصه گویی و قصه خوانی برای مادران خانه دار، مسابقه نقاشی، تهیه روزنامه دیواری و چند برنامه فرهنگی اجرا می کنند.
وی با بیان اینکه بخش های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای مطالعاتی مخاطبان در کتابخانه های عمومی فراهم شده ، اظهار داشت: با تجهیز بخش های کودک شاهد استقبال قابل توجه کودکان از این بخش ها هستیم.
عزیزخانی افزود: برنامه ریزهای لازم برای توسعه کتابخانه های روستایی و مناطق حاشیه شهر ها صورت گرفته و ۱۵ باب از کتابخانه های استان در روستاها واقع شده است.
کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل با بیش از ۳۹۰ هزار جلد دارای بیشترین منابع مکتوب هستند. سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود ۷۹ دقیقه و این میزان در استان اردبیل زیر ۱۰ دقیقه است.
وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ محسوب می شود و به گفته مسئولان فرهنگی دلیل اصلی آن آن نیز مربوط به گسترش رسانه های مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می باشد.
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتاب


فرماندار


اردبیل

نظرات بسته شده است.