از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78370

137 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، پیمان جبلی، معاونت برون‌مرزی صدا و سیما در کنفرانس خبری بازداشت «مرضیه هاشمی» خبرنگار پرس تی وی بیان کرد: مرضیه هاشمی یکشنبه شب در فرودگاه آمریکا بازداشت شده است و تا امروز تفهیم اتهام نشده است. شبکه پرس تی وی و رسانه‌های داخلی و خارجی بعد از مطلع شدن از […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، پیمان جبلی، معاونت برون‌مرزی صدا و سیما در کنفرانس خبری بازداشت «مرضیه هاشمی» خبرنگار پرس تی وی بیان کرد: مرضیه هاشمی یکشنبه شب در فرودگاه آمریکا بازداشت شده است و تا امروز تفهیم اتهام نشده است. شبکه پرس تی وی و رسانه‌های داخلی و خارجی بعد از مطلع شدن از وضعیت وی این موضوع را پیگیری کردند.
وی اظهار داشت: او بعد از ورود به زندان مجبور می‌شود روسری را از سر بردارد، این خبرنگار را با دست بسته و زنجیر به زندان می‌برند، ابتدا گوشت خوک به عنوان غذا به او داده می‌شود که چون مسلمان است و آن را نمی‌خورد به او بیسکوییت می دهند.
معاون برون‌مرزی صداوسیما تصریح کرد: از آنجایی که به خانم هاشمی تفهیم اتهام نشده است، اطلاعات دیگری از او نداریم اما تا همین جا هم این رفتارها نشان دهتده کاری غیراخلاقی و غیرانسانی است و ما این اقدام پلیس آمریکا را محکوم کرده و مسئولیت سلامتی او را از دولت آمریکا خواهانیم.
این مقام صدا و سیما همچنین گفت: ما خواستار آزادی هاشمی و همچنین عذرخواهی آمریکا از وی هستیم و هرگونه اقدام حقوقی و قانونی را پیگیری می‌کنیم و اطمینان داریم که همراهی رسانه‌های داخلی و بین‌المللی را هم به عنوان پشتیبان خود داریم.
وی با هشدار نسبت به وضعیت وی عنوان کرد: ما هشدار می‌دهیم که مسئولیت کامل هر رفتاری با خانم مرضیه هاشمی با دولت آمریکاست و هر اتهامی هم که به او وارد بوده باشد دلیلی بر بی‌احترامی به او به عنوان زن مسلمان نمی‌شود بلکه این بی‌احترامی به کل مسلمانان جهان است.
جبلی تصریح کرد: ما در این ماجرا شاهد یک افتصاح بزرگ هستیم که در روز روشن یک خانم آفریقایی‌الاصل آمریکایی را بازداشت می‌کنند و هیچ دلیلی هم بیان نمی‌کنند، امیدواریم که فشار افکار عمومی باعث شود که این خانم زودتر آزاد شود.
به گزارش خطرنگار، ملانی فرانکلین، مجری آمریکایی‌الاصل پرس تی وی که پس از مسلمان شدن، نام مرضیه هاشمی را برگزید، روز یکشنبه توسط ماموران در واشنگتن دی سی بازداشت شده و تاکنون هیچ اتهامی به صورت رسمی علیه وی مطرح نشده است.
این روزنامه‌نگار و مجری متولد آمریکا، برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود که روز یکشنبه در فرودگاه بین‌المللی سنت لوئیس لامبرت بازداشت و سپس توسط FBI به مرکز بازجویی منتقل شد.
بستگان وی طی ۴۸ ساعت گذشته نیز نتوانستند با وی ارتباط چندانی برقرار یا اطلاعاتی دقیق از دلایل قطعی بازداشتش کسب کنند.
اگرچه هیچ اتهامی علیه وی مطرح نشده است، اما هاشمی به اعضای خانواده خود از بدرفتاری با او در بازداشتگاه سخن گفت.
وی گفت که علی‌رغم مخالفتش، حجابش را از سرش برداشته اند، دست و پاهای او را با زنجیر بسته و با وی همانند یک مجرم رفتار کردند.
مسئولان زندان نیز در طی چند روز اخیر، هیچ‌گونه غذای حلال و اسلامی و پوشش مناسب برای حجاب کامل در اختیارش نگذاشته‌اند. در این مدت او تنها با نان و بیسکوئیت سر کرده است و به دلیل محرومیت از پوشش کامل اسلامی در رنج است.
فراهنگ**۹۲۱۰** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


صدا وسیما


مرضیه هاشمی


پرس تی وی

نظرات بسته شده است.