از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78363

139 بازدید

به گزارش خطرنگار، مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در حال توسعه کشور در پردیس دانشگاه خوارزمی کرج با بیان اینکه حادثه دانشگاه آزاد در تهران تلنگری به همه دانشگاه های دولتی و غیر دولتی بود، تاکید کرد: نباید بیان کنیم که امکانات نداریم بلکه در چارچوب […]

به گزارش خطرنگار، مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در حال توسعه کشور در پردیس دانشگاه خوارزمی کرج با بیان اینکه حادثه دانشگاه آزاد در تهران تلنگری به همه دانشگاه های دولتی و غیر دولتی بود، تاکید کرد: نباید بیان کنیم که امکانات نداریم بلکه در چارچوب امکانات موجود حفظ ضوابط ایمنی باید در همه دانشگاه ها اولویت باشد.
وی افزود: یکی از برنامه های وزارت علوم در سال آینده تشکیل مرکز خدمات دانشگاهی در دانشگاه ها بوده که به همین منظور امسال ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی برای ارتقا سطح کیفی انتخاب شده است.
صدیقی گفت: در سال ۹۸ یکی از برنامه ها افزایش سطح کیفی خوابگاه های دانشجویی است که سطح چهار نداشته باشیم.
وی ادامه داد: به همه دانشگاه ها نیز اعلام کرده ایم که در چند ماه آینده و ایام نوروز، در صورتی که خوابگاهی در سطح چهار مانده آن را ارتقا داده و در سال ۹۸ تمرکز ما بر روی خوابگاه های رتبه سه باشد که بالاتر ارتقا یابند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ساخت خوابگاه های دانشجویی جدید را دنبال می کنیم، خاطر نشان کرد: با اجرای این برنامه تا پایان برنامه ششم توسعه امیدواریم که ظرفیت های جدید خوابگاهی کشور به ۷۵ هزار نفر برسد.
صدیقی با تاکید بر نظارت هر چه بیشتر بر خوابگاه های خصوصی و خودگردان دانشجویی گفت: نظارت بر این خوابگاه ها از جمله وظایف ما است و هر جا احساس کردیم که خوابگاه از استانداردها دور است، اخطارهای لازم داده می شود تا دانشجویان از حداقل زیست در خوابگاه ها برخوردار باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقا تغذیه دانشجویان اشاره کرد و افزود: امیدواریم تا سال آینده شاهد آشپزخانه های سنتی نباشیم و پخت غذا در دانشگاه ها از کیفیت، تجهیزات و سطح بهداشتی بالاتری برخوردار شود.
صدیقی با بیان اینکه امسال در تامین مواد اولیه غذایی با مشکلاتی مواجه بودیم، اظهار داشت: با این اوصاف توانسته ایم اقلام اساسی را تامین و با بحران در حوزه تغذیه دانشگاه ها مواجه نشویم.
وی ادامه داد: از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها تزریق بودجه خوبی صورت گرفت و توانستیم کسری در بخش تغذیه را جبران کنیم.
صدیقی گفت: بخش اندکی از این اعتبار یارانه ای باقی مانده که اولویت آن را به دانشگاه های در حال توسعه و کوچکتر می دهیم که هفته آینده تزریق می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به رستوران های مکمل اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد دانشجویان از رستوران های مکمل استفاده می کنند و انتظار ما از دانشگاه های کوچک تر نیز این است که به دنبال راه اندازی رستوران های مکمل با این هدف که دانشجویان با تنوع غذایی و کیفیت بیشتری برخوردار شوند، باشند.
معاون وزیر علوم در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در حوزه مشاوره سه طرح سیمای اجتماعی زندگی دانشجویی را دنبال می کنیم .
صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشجو و دانشگاه نسبت به رعایت آئین نامه و ضوابط وظیفه دارند گفت: رعایت ضوابط، حفظ حرمت و عدم دخالت در حریم خصوصی از جمله موارد مورد تاکید است.
وی در ادامه به توسعه تربیت بدنی در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: امسال ۲۵ زمین چمن مصنوعی در دانشگاه های کشور ایجاد شده و در سال آینده نیز توسعه می یابد.
معاون وزیر علوم بیان داشت: توسعه دوچرخه سواری در دانشگاه ها نیز با هدف حذف بخشی از سرویس های دانشگاهی و کمک به توسعه ورزش دانشجویان اکنون در حال پیگیری است.
در همایش یک روزه معاونان دانشجویی دانشگاه های در حال توسعه کشور ، مشکلات و نیازهای این دانشگاه ها بررسی شد.
۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


دانشگاه ها


ضوابط ایمنی


وزارت علوم

نظرات بسته شده است.