از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78293

102 بازدید

بحث بررسی بودجه سالانه کشور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، همواره و در بزنگاه تصویب این مهم، مورد توجه کارشناسان حوزه بودجه، دولت و نمایندگان حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور بوده است. لزوم نگاه فرابخشی به بودجه نیز، از جمله ملزومات بررسی آن بوده که همواره مورد تاکید قرار گرفته است.«جبار کوچکی نژاد» نماینده رشت در مجلس […]

بحث بررسی بودجه سالانه کشور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، همواره و در بزنگاه تصویب این مهم، مورد توجه کارشناسان حوزه بودجه، دولت و نمایندگان حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور بوده است. لزوم نگاه فرابخشی به بودجه نیز، از جمله ملزومات بررسی آن بوده که همواره مورد تاکید قرار گرفته است.
«جبار کوچکی نژاد» نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خطرنگار، با اشاره به اهمیت تصویب بودجه، اظهار داشت: بودجه تدوین شده از سوی دولت، همواره با نگاه ملی مورد پردازش قرار گرفته و نمایندگان هم عموما به آن، نگاه ملی و البته در مواردی نیز، منطقه‌ای داشته و دارند.
وی افزود: در روند بررسی بودجه سال ۹۸، باید به مناطق محروم و کمتر برخوردار از امکانات و اعتبارات، نگاه ویژه داشته باشیم تا توسعه متوازن در تمامی نقاط سرزمین‌مان، ایران، شکل گرفته و همه شهروندان از اعتبارات آن بهره‌مند شوند.
کوچکی‌نژاد تصریح کرد: البته باید این مهم را نیز در نظر داشت که باید به بودجه نگاه توامان ملی و در جزئیات آن، منطقه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم به سمت اهداف بودجه با انسجام بیشتر و بهتری حرکت کنیم. آنچه که نمایندگان باید به آن توجه داشته باشند، نامتعادل بودن بودجه در برخی از موارد است.
این نماینده مجلس ادامه داد: نمایندگان باید بازوهای عملیاتی بودجه را به سمت مناطق محرومی که نیاز بیشتر به اعتبارات دارند را به نوعی منعطف کنند تا تعادل لازم در مناسبات اجرایی آن ایجاد شود. اساسا نباید نگاه بخشی به بودجه داشت و همه باید تلاش کنیم تا فارغ از تعلقات صرف منطقه محور، نیازهای بودجه در تمامی نقاط کشور، بدون کوچکترین تبعیضی مورد توجه قرار گیرد.
کوچکی نژاد در ادامه ضمن اشاره به آفات نگاه منطقه‌ای، اظهار داشت: اگر به مسائل نگاه منطقه‌ای داشته باشیم، نمی‌توانیم خروجی مورد نظر در چشم انداز و برنامه‌های توسعه ‍‌‌ای را در کشور ایجاد کنیم. به عنوان نمونه، نگاه منطقه‌ای به بحث علم در حوزه‌های انتخابیه برخی از نمایندگان در ادوار مختلف، امروز این مناطق را با دانشگاه‌های ایجاد شده بدون دانشجویان متقاضی مواجه کرده و به دلیل عدم ظرفیت این حوزه‌ها، دانشگاه‌های مذکور، بعضا خالی از دانشجویان است یا در نمونه‌های دیگر، بعضا ورزشگاه‌هایی را در برخی از مناطق می‌بینیم که بعضا با هدف جلب رضایت و رای‌آوری عمومی در دوره‌های بعدی توسط نمایندگان کسب اعتبار کرده و حتی ساخته شده است و امروز هیچ برنامه ورزشی خاص و هدفمندی در آن در حال انجام نیست.
وی ضمن اشاره به کمپین ایجاد شده توسط برخی از نمایندگان در خصوص لزوم نگاه ملی به بودجه و پرهیز از بخشی‌نگری، تاکید داشت: بی تردید، چنین رویکردهایی‌، می‌تواند بسیار موثر بوده و بودجه سالانه کشور را هرچه بهتر، به سمت اهداف ملی و کلان خود سوق دهد.
سیام**۳۲۰۲**۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


بودجه ۹۸


نه به بخشی نگری


بودجه ملی

نظرات بسته شده است.