از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78225

76 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، علی اکبر فرهنگی امروز چهارشنبه در دومین روز کنفرانس ارتباطات بازاریابی و برندینگ که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: هر محصولی که نام کالا به خود بگیرد باید به مصرف برسد. بنابراین بازاریابی با مقوله تولید انبوه و دنیای مدرن گره خورده است و در دنیای […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، علی اکبر فرهنگی امروز چهارشنبه در دومین روز کنفرانس ارتباطات بازاریابی و برندینگ که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: هر محصولی که نام کالا به خود بگیرد باید به مصرف برسد. بنابراین بازاریابی با مقوله تولید انبوه و دنیای مدرن گره خورده است و در دنیای سنتی خیلی جایگاهی نداشت.
وی افزود: ارتباطات بازاریابی یک پدیده نو ظهور و متعلق به هزاره دوم میلادی است و بعد از این مقطع زمانی مورد توجه قرار گرفت.
این پژوهشگر رشته مدیریت ادامه داد: در دهه های گذشته در قلمرو پژوهشی ارتباطات بازاریابی (imc) آثار علمی گسترده ای منتشر شده است که نشان دهنده توجه محیط های علمی دنیا به این صنعت است. این مطالعات می توانند به سازمان ها در تحقق بخشیدن به اهداف ارتباطی خود کمک کنند.
این استاد رشته مدیریت سپس به بررسی تفاوت های بازاریابی در عصر مدرن و پست مدرن پرداخت و بیان کرد: در عصر مدرنیسم ارتباطات بازاریابی یکپارچه تکامل پیدا کرد و جهت گیری ها تاکتیکی و فن سالارانه شد و برنامه استراتژیک و جامع نگری وجود داشت، اما در عصر پست مدرن تاثیری که بازاریابی بر جامعه می گذارد مهم است. در مدرنیسم فعالیت های محلی است، اما در پست مدرنیسم جهانی است. در مدرنیسم توسعه انبوه و ناگهانی داریم و در پست مدرینسم توجه ویژه در محورهای اصلی ارتباطی است.
وی افزود: در دوران مدرنیسم ما سازمان را ازنظر درونی و بیرونی مورد توجه قرار می دهیم، اما در پست مدرنیسم مشتری محوری ملاک است.
فرهنگی ادامه داد: در مدرینته پاردایم مدیریت بر اساس نظام های عقلایی، طبیعی و باز مدنظر بود، اما در پست مدرنیستم پاردایم جدید مبنی بر سازمان های خدمتگزار حاکم شده است
این فعال عرصه تبلیغات و برندینگ در مورد بازیگران اصلی ارتباطات و بازاریابی هم اظهار کرد: تبلیغ کنندگان، آژانس های تبلیغاتی، رسانه ها، مخاطبان هدف سازمان های خدماتی مثل محققان بازار، مشاوران و… از اصلی ترین بازیگران عرصه تبلیغات و برندینگ هستند.
فرهنگی در مورد ظهور مباحث جدید در عرصه صنعت برندینگ هم بیان کرد: ظهور اخلاقیات حاکم بر کسب و کار و فلسفه مدیریت، رویکرد مذهب در سازمان و رویکردهای پدیدار شناسی از جمله رویکردهای جدید در صنعت برند و حوزه های پژوهشی است.
وی با بیان اینکه رویکردهای جدید اخلاقی در این صنعت در اروپای شمالی به ویژه در دانمارک برای برند سازی مورد استفاده قرار گرفته است، بیان کرد: سرمایه گذاری اخلاقی، حسابرسی اخلاقی، مدیریت بر مبنای ارزش ها، درک ترجیحات مصرف کننده و مسئولیت های اجتماعی سازمان در ذیل اخلاق در صنعت برند سازی مطرح است و در دانمارک روی این زمینه ها کار کرده اند.

** هدف تبلیغات اقناع مردم است
محمود محمدیان استاد دانشگاه علامه طباطبایی در کنفرانس ارتباطات بازاریابی و برندینگ گفت: متخصصان تبلیغات تلاش می کنند مردم را به آن امری که صاحب کالا می خواهد راضی کنند.
محمدیان در کنفرانس ارتباطات بازاریابی و برندینگ که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: مسئله و پرسش اصلی صنعت تبلیغات و برند سازی این سوال است که چگونه باید مخاطب را اقناع کرد؛ چرا که هدف تبلیغ قانع کردن مردم به پذیرش چیز هایی است که صاحب کالا می خواهد.
وی با بیان اینکه در طول زمان متخصصان تبلیغ تکنیک هایی را برای اقناع مخاطب به کار بردند، اظهار کرد: سنتی ترین روش اقناع تکرار است. آن قدر یک برند را باید تکرار کرد تا در ذهن مخاطب باقی بماند و تکرار خود منجر به ماندگاری می شود.
محمدیان افزود: دومین تکنیک برای اقناع مخاطب بحث زیبایی است. استفاده از افراد زیبا در تبلیغات منجر به اثر بخشی بهتر تبلیغات خواهد شد و تجربه نشان داده است که این افراد پذیرش بیشتری دارند از همین رو سعی می شود در کار های تصویری از افراد خوش چهره استفاده شود. البته فردی که مورد استفاده قرار می گیرد خیلی خوش چهره نباید باشد؛ چرا که آن موقع کالا تحت تاثیر آن فرد قرار خواهد گرفت و امر تبلیغ دچار مشکل خواهد شد.
استاد مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی سومین تکنیک اقناع مخاطب را مانور روی ویژگی های کالا دانست و گفت: هر محصولی ممکن است ده ها ویژگی داشته باشد. در این روش قرار نیست همه ویژگی ها مطرح شود، بلکه باید در تبلیغات مهم ترین و متمایز کننده ترین ویژگی کالا برجسته و مورد تاکید قرار گیرد.
وی با تاکید بر این نکته که یکی از موثرترین روش های اقناع مخاطب بیان این نکته است که کالای مورد نظر چه منفعتی برای مشتری دارد، اظهار کرد: آخرین تکنیک برای اقناع مخاطب این است که تبلبغات باید برشی از زندگی واقعی مردم باشد؛ یعنی نشان داده شود محصول در فرایند واقعی زندگی مردم چه علمکردی می تواند داشته باشد . به عنوان مثال برای تبلیغ قدرت یک خودرو می توان آن را در شرایط بارندگی شدید نشان داد که قدرت غلبه بر سیل و باران را دارد.
**۹۴۸۷**۱۵۸۴

انتهای پیام /*


ارتباطات


ارتباطات


بازاریابی


برندینگ

نظرات بسته شده است.