از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78209

339 بازدید

«محمدجواد کولیوند» عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، در خصوص جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: این جلسه با حضور اعضای این کمیسیون و نمایندگان دولت و وزارت کشور، مرکز پژوهش ها و شورای نگهبان برگزار شد. وی یادآور شد: به جهت این که هم دولت و هم وزارت […]

«محمدجواد کولیوند» عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، در خصوص جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: این جلسه با حضور اعضای این کمیسیون و نمایندگان دولت و وزارت کشور، مرکز پژوهش ها و شورای نگهبان برگزار شد.
وی یادآور شد: به جهت این که هم دولت و هم وزارت کشور لایحه جامع انتخابات را به کمیسیون های دولت ارجاع داده بودند و دولت نتوانست آن را به موقع به مجلس برساند ما در مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در رابطه با استانی – شهرستانی شدن بررسی کردیم.
کولیوند اضافه کرد: مواردی در مسیر اجرای طرح استانی و شهرستانی وجود دارد که اگر در صحن هم رای بیاورد به هر شکل آن موارد مثل تبلیغات، هزینه های انتخاباتی و جرایم تبلیغاتی باید اصلاح شود.
نماینده مردم کرج در مجلس گفت: بنابراین در روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۹ دی ماه بعد از این که کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات در صحن مجلس تصویب شد طی نامه ای به هیات رییسه مجلس خواستار ارجاع این طرح به این کمیسیون برای بررسی جزییات و ایجاد اصلاحات مواردیاد شده، شدیم.
وی افزود: در جلسه امروز موارد تبلیغات، هزینه های انتخاباتی و جرایم انتخاباتی اصلاح و آماده برای در نوبت قرار گرفتن و بررسی در صحن مجلس شد.
به گزارش خطرنگار، نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه ۱۹ دی ماه مجلس با ۱۵۵ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و دو رای ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر کلیات طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را که مربوط به استانی – شهرستانی شدن انتخابات مجلس است، تصویب کردند.
علی لاریجانی رییس مجلس پس از تصویب کلیات این طرح گفت: محمد جواد کولیوند رییس کمیسیون شوراها نامه ای به هیات رییسه مجلس داده و خواستار ارجاع این طرح به این کمیسیون برای بررسی جزییات و ایجاد اصلاحات در این طرح شده است.
وی در ادامه از نمایندگان ارجاع یک هفته ای این طرح به کمیسیون شوراها را برای اصلاح بعضی موارد به رای گذاشت که نهایتا نمایندگان با ۱۸۶ رای موافق، ۲۴ رای مخالف و چهار رای ممتنع از ۲۳۰ نماینده حاضر با ارجاع این طرح به کمیسیون شوراها مجلس موافقت کردند.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها طبق آیین نامه یک هفته فرصت دارند جزییات این طرح را در این کمیسیون بررسی کنند.
سیام**۱۰۵۸**۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


طرح اصلاح قانون انتخابات

نظرات بسته شده است.