از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78113

161 بازدید

به گزارش گروه اطلاع رسانی ایرنا؛ پررنگ ترین و شیرین ترین خاطرات دهه شصتی ها مربوط به «ق مثل قلقلک و درس شیرین ریاضی» است؛ سریالی که حسین محب اهری نقش معلم آن را برعهده داشت و با بازی جداب و تکرار ناشدنی خود خاطره ای را در ذهن ها به ثبت رساند تا هر […]

به گزارش گروه اطلاع رسانی ایرنا؛ پررنگ ترین و شیرین ترین خاطرات دهه شصتی ها مربوط به «ق مثل قلقلک و درس شیرین ریاضی» است؛ سریالی که حسین محب اهری نقش معلم آن را برعهده داشت و با بازی جداب و تکرار ناشدنی خود خاطره ای را در ذهن ها به ثبت رساند تا هر زمان نام وی به میان آید خواه ناخواه تکه کلام «مبصر چهار ساله کلاس» ورد زبان ها شود.

حسین محب‌اهری در ۱۳۳۰ خورشیدی در تهران متولد شد. تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته ادبیات فارسی از مدرسه عالی ادبیات و زبان‌های خارجی به پایان رساند و وارد عرصه هنر شد. وی از۱۳۵۰ خورشیدی به عکاسی تجربی و بازی در تئاتر پرداخت و در ۱۳۵۴ خورشیدی یک دوره آموزش بازیگری را در کارگاه نمایش زیر نظر «آربی آوانسیان» گذراند و برای نخستین بار در ۱۳۶۱ خورشیدی وقتی ۳۱ ساله بود با سریال «محله برو بیا» جلوی دوربین رفت.

**ورود به عرصه خبرنگاری
محب اهری در دهه ۶۰ به شغل خبرنگاری روی آورد. خود وی در این باره می گوید: «شغل اصلی من بازیگری بود، سال ۶۰ به دلیل مسائلی که در تئاتر به وجود آمد و تعطیلی سالن‌ها و رکود در حوزه نمایش من کمی از آن فضا فاصله گرفتم و به فکر کار در شغل دیگری افتادم تا وضعیت و شرایط تئاتر عادی شود. کارهایی که من از عهده آن بر می آمدم کار خبری بود، از قضا همان موقع خطرنگار، آگهی در روزنامه داده بود که خبرنگار می‌خواهد و من هم برای مصاحبه رفتم. عجیب بود که از میان حدود ۱۵۰ نفر که بیشترشان هم تحصیلاتشان در زمینه خبر بود من نفر هفتم شدم. همان موقع دوره شش ماهه‌ای را در محضر اساتید مجرب کار خبر گذراندم و بعد به عنوان خبرنگار به استخدام خطرنگار، درآمدم. به دلیل آشنایی‌ام با بخش فرهنگی هم در همین حوزه مشغول شدم. البته آن موقع بخش فرهنگی نداشت و همه این حوزه تحت پوشش سرویس اجتماعی بود. اما در همان یکی دو سال اولی که کار کردم توانستم بخش فرهنگی را مجزا کنم و بخش مستقل فرهنگی را در به راه انداختم که بخش هنری هم زیر مجموعه آن قرار گرفت».

**بازگشت به بازیگری
محب اهری در ۱۳۶۳خورشیدی به عنوان خبرنگار در جبهه های جنگ حضور پیدا کرد و کار خبرنگاری را مدت هشت سال ادامه داد و بعد از آن مجدداً به عرصه بازیگری وارد شد و در ۱۳۶۵خورشیدی با ایفای نقش کوچکی در فیلم «رابطه» به کارگردانی «پوران درخشنده» وارد سینما شد. اگرچه پیش از آنکه وارد سینما شود در مجموعه‌های تلویزیونی معروفی مانند «محله برو بیا» بازی کرده بود.

**فیلم ها
این بازیگر طی سال های فعالیت در فیلم‌های زیادی به ایفای نقش پرداخت که از آن جمله می‌توان به «محموله»، «سفر جادویی»، «دو فیلم با یک بلیت»، «همسر»، «من زمین را دوست دارم»، «روز فرشته»، «روز واقعه»، «کاکادو»، «وقتی همه خوابیم»، «خوابم می‌آد»، «فرزند چهارم»، «ساکن طبقه وسط»، «قشنگ و فرنگ»، «سه بیگانه» و… اشاره کرد.

**بیماری
نخستین بار علایم بیماری در ۱۳۷۹خورشیدی به سراغ این بازیگر آمد اما پزشکان نتوانستند بیماری را تشخیص بدهند و ۲ سال بعد شدت بیماری زیاد شد و این بار بیماری را سرطان غدد لنفاوی تشخیص دادند. وی مجبور به عمل جراحی و خارج کردن توده از زیر گوش تا زیر گردنش شد سپس به شیمی درمانی پرداخت و تا ۹ سال بدون مشکل زندگی اش را ادامه داد اما علایم دوباره بیماری سرطان به سراغش آمد و بعد از آزمایش های مختلف تومور در ریه ها، گردن و پا دیده شد. این بار تومور از کشاله رانش خارج کردند و دوباره مدتی شیمی درمانی کرد.

**سرانجام
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون به مانند بسیاری از افرادی که دچار بیماری سرطان می شوند مدت ها با این بیماری مبارزه کرد اما این بیماری امانش را گرفت و سرانجام صبح دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷خورشیدی به دلیل وخامت بیماری دوباره در بیمارستان بستری شد و حوالی ساعت ۲ بامداد چهارشنبه ۲۶ دی بر اثر ایست قلبی، علیرغم تلاش پزشکان دار فانی را وداع گفت.

پژوهشم۹۳۷۰**۹۱۳۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


مناسبت ها


درگذشت حسین محب اهری


بازیگر تئاتر


تلویزیون و سینما

نظرات بسته شده است.