از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 77980

324 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، علی اکبر فرهنگی روز سه شنبه در کنفرانس دو روزه ارتباطات بازاریابی و برندینگ در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: مفاهیم ارتباطات بازاریابی و برندینگ مفاهیم بسیار جدید است که از نیمه دوم قرن بیستم که بحث بازاریابی شدت گرفت این مفاهیم جایگاه خود را پیدا کرد.وی ادامه داد: […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، علی اکبر فرهنگی روز سه شنبه در کنفرانس دو روزه ارتباطات بازاریابی و برندینگ در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: مفاهیم ارتباطات بازاریابی و برندینگ مفاهیم بسیار جدید است که از نیمه دوم قرن بیستم که بحث بازاریابی شدت گرفت این مفاهیم جایگاه خود را پیدا کرد.
وی ادامه داد: بحث ارتباطات بازاریابی و برندینگ از دهه ۱۹۸۰ به بعد وارد ادبیات بازاریابی شد و امروز جایگاه ویژه ای برای خود ایجاد کرده اند. این مفاهیم در تلاش است تا شرایطی مهیا کرده که در نتیجه شرایط به وجود آمده تولیدات محصولات مختلف بیشتر و در نتیجه رفاه مردم در جوامع مختلف افزایش پیدا کند.
رئیس کنفرانس ارتباطات بازاریابی و برندینگ در مورد ورود این مفاهیم به ایران هم گفت: جامعه ما هم از تاثیر این مفاهیم در امان نبوده است و آشنایی جامعه ایران با این مفاهیم به دهه ۱۳۲۰ برمی گردد. اما در دهه ۲۰ چون هنوز ابتدای کار بود ایران چندان فعالیت شاخصی در این دهه نداشت اما در دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ اوج صنعت برند سازی ایران است.
وی افزود: در این برهه زمانی ما با کشورهای پیشرفته در این صنعت رقابت می کردیم و کشورهای منطقه در برابر ایران حرفی برای گفتن نداشتند.
در ادامه این همایش مسعود کیماسی دبیر علمی سخنان خود را با تعریف صنعت برند سازی آغاز کرد و گفت: برند سازی و بازاریابی در یک تعریف ساده تغییر نگاه مخاطب نسبت به محصول مورد نظر است به عبارت دیگر صنعت برند سازی باید برای محصول مورد نظر ارزش محوری خلق کند.
وی سپس در توضیح مفهوم ارزش محوری به ذکر مثالی پرداخت و گفت: وقتی اروپایی ها با سیب زمینی آشنا شدند به خاطر دید منفی مردم به این محصول کسی حاضر نبود از آن استفاده کند اما در اثر برند سازی و تغییر نگاه مردم امروز جزو محصولات پر مصرف مردم جهان است
کیماسی در مورد کنفرانس ارتباطات بازاریابی و برندینگ هم افزود: در این کنفرانس ۲۰ نفر از اساتید و متخصصان صنعت برندینگ به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت و همچنین برای اولین بار در این کنفرانس از صاحبان آگهی ها هم تقدیر به عمل خواهد آمد.

**۹۴۸۷**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


اقتصاد


بازاریابی


علی اکبر فرهنگی


کنفرانس

0

نظرات بسته شده است.