از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 77501

151 بازدید

به گزارش خطرنگار، علاوی، الجبوری و چندتن دیگر از اعضای ائتلاف الوطنیه عصر دوشنبه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران با ظریف دیدار و گفتگو کردند.در این دیدار که ‘ایرج مسجدی’ سفیر ایران در بغداد نیز حضور داشت، دو طرف درخصوص مسائل مورد علاقه رایزنی کردند. رهبران عراقی حاضر هر یک در سخنانی نقطه […]

به گزارش خطرنگار، علاوی، الجبوری و چندتن دیگر از اعضای ائتلاف الوطنیه عصر دوشنبه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران با ظریف دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار که ‘ایرج مسجدی’ سفیر ایران در بغداد نیز حضور داشت، دو طرف درخصوص مسائل مورد علاقه رایزنی کردند.
رهبران عراقی حاضر هر یک در سخنانی نقطه نظرات خود را در خصوص روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای بیان کردند.
ظریف نیز در این دیدار بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط با عراق در همه عرصه ها و نیز تداوم حمایت از دولت و ملت عراق در مرحله بازسازی این کشور و همچنین حفظ و تقویت ارتباط برادری و دوستی با همه قومیت ها، مذاهب و طیف های عراقی تاکید کرد.
علاوی روز یکشنبه نیز در دیدار ظریف با رهبران فراکسیون اصلاح و بازسازی به رهبری سید عمار حکیم که ائتلاف الوطنیه نیز جزئی از آن است، به همراه تنی چند از دیگر مسوولان این فراکسیون حضور داشت.
وی در آن دیدار طی سخنانی از نقش و تلاش دیپلماتیک ظریف در گسترش صلح جهانی قویا تجلیل کرد و گفت: ‘آقای ظریف! شما در گسترش صلح جهانی نقش مهمی ایفا کرده اید’.
علاوی به تلاش های دیپلماتیک سال های اخیر جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل و نقش ظریف در آن اشاره کرد و گفت: به همین دلیل اکنون نیز یک رسالت دیگر دارید و آن این که شما می توانید بخوبی پیام های اطمینان بخش به همه کشورهای منطقه برسانید.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر یکشنبه در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد بغداد شد و طی دو روز حضور در پایتخت عراق با ‘عادل عبدالمهدی’ نخست وزیر، ‘برهم صالح’ رئیس جمهوری، ‘محمد الحلبوسی’ رئیس پارلمان، رئیس و اعضای دو فراکسیون بزرگ پارلمان به رهبری سید عمار حکیم و هادی عامری، جمعی از شخصیت های سیاسی، دبیرکل جنبش اسلامی نجباء و نمایندگان اقوام و ادیان مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد.
ظریف روز سه شنبه عازم اربیل و سلیمانیه می شود تا با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو و همچنین در همایش اقتصادی مشترک دو کشور در سلیمانیه شرکت کند.
سفر به کربلا و نجف و شرکت در یک همایش تجاری مشترک دیگر در شهر کربلا از دیگر برنامه های سفر چهار روزه وزیر امور خارجه به عراق است.
خاورم *۲*۳۵۳*۳۸۰*

انتهای پیام /*


سیاسی


عراق


سفر ظریف


ایاد علاوی

نظرات بسته شده است.