از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 77467

174 بازدید

به گزارش خطرنگار، نخست وزیر انگلیس که در مجلس عوام سخنرانی می‌کرد آخرین دفاعیه خود را در حمایت از توافقنامه برگزیت مطرح کرد و اظهار کرد: از آن‌هایی که تصور می‌کنند به دلیل عدم دست‌یابی به تضمین‌های لازم از سوی اروپا باید با این توافق مخالفت شود، سؤال می‌کنم که خروج انگلیس بدون توافق با […]

به گزارش خطرنگار، نخست وزیر انگلیس که در مجلس عوام سخنرانی می‌کرد آخرین دفاعیه خود را در حمایت از توافقنامه برگزیت مطرح کرد و اظهار کرد: از آن‌هایی که تصور می‌کنند به دلیل عدم دست‌یابی به تضمین‌های لازم از سوی اروپا باید با این توافق مخالفت شود، سؤال می‌کنم که خروج انگلیس بدون توافق با اروپا چگونه موضع ما را در برابر استقلال‌طلبان اسکاتلند و ایرلند شمالی قوی‌تر می‌کند.
وی تصریح کرد که کمتر از ۷۴ روز مانده به مهلت قانونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، عواقب جدی رأی مخالف پارلمان به توافق برگزیت مشخص‌تر می‌شود.
می درعین‌حال با اشاره به تصویب لایحه‌ای که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دست‌یابی به توافق را برای دولت دشوار می‌کند، افزود: بدین ترتیب بایستی به مردم اعلام کنیم که تمایلی به انجام کاری که برای آن انتخاب‌شده‌ایم، نداریم.
این در حالی است که به گفته وی، تصویب توافقنامه برگزیت این فرصت را برابر انگلیس قرار می‌دهد تا در فاصله دوره انتقالی اختلافات باقی‌مانده با اتحادیه اروپا را حل‌وفصل کند.
نخست‌وزیر انگلیس خطاب به نمایندگان احزاب سیاسی تصریح کرد: هر آنچه را در گذشته نتیجه‌گیری کردید، کنار بگذارید و در ۲۴ ساعت آینده به این توافق دوباره نگاه کنید.
وی با اذعان به اینکه «توافق به‌دست‌آمده بی‌نقص نیست» گفت : بعدها زمانی که کتاب تاریخ نوشته می‌شود مردم به رأی پارلمان نگاه می‌کنند و از خود می‌پرسند: آیا رأی مردم برای خروج از اتحادیه اروپا اجرا شد؟ آیا از اتحاد و امنیت انگلیس دفاع کردیم؟ یا اینکه مردم را ناامید کردیم.
«می» آخرین جمله خود را این‌چنین به پایان برد: با حمایت از این توافق در رأی‌گیری فردا، به رأی مردم احترام خواهیم گذاشت و آینده روشنی را برای کشور ایجاد می‌کنیم.
نخست‌وزیر انگلیس در سخت‌ترین مبارزات سیاسی خود تلاش می‌کند تا توافقنامه برگزیت را که حاصل دو سال مذاکرات فشرده با اتحادیه اروپاست ،از اسد پارلمان بگذراند. با این‌حال تعداد قابل‌توجهی از نمایندگان مجلس ازجمله ۹۰ تن از هم‌حزبی‌های نخست‌وزیر با بخش‌هایی از این توافق مخالفند و شانس زیادی برای کسب رأی موافق پارلمان ندارد.
‘جرمی کوربین’ رهبر حزب کارگر انگلیس که از شکست دولت در رأی‌گیری فردا (سه‌شنبه) ابراز اطمینان می‌کند وعده داده است که لایحه عدم صلاحیت دولت را بلافاصله به اجرا گذاشته و در انتخابات سراسری زودرس، قدرت را از چنگ محافظه‌کاران پس خواهد گرفت.
تحلیل گران هم بر این باورند که دولت در رأی‌گیری فردا شکست خواهد خورد و نخست‌وزیر که بخش زیادی از اعتبار خود را خرج توافقنامه برگزیت کرده است، در اثر فشار افکار عمومی یا از قدرت کناره‌گیری کرده و یا تن به برگزاری انتخابات سراسری خواهد داد.
شبس**اروپام ** هـ ن ** ۱۹۱۷

انتهای پیام /*


سیاسی


انگلیس


ترزا می


برگزیت

نظرات بسته شده است.