از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 77429

130 بازدید

به گزارش روز دوشنبه گروه دانشگاه خطرنگار، نرگس قنبری عنوان کرد: برنامه آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه ای متفاوت از سایر دانشگاه ها است و ۷۰ درصد دروس عملی است. در چنین شرایطی نرخ نیاز به استاد، مواد کارگاهی و آزمایشی، هزینه دانشگاه و مدت ماندگاری دانشجو بالاتر است.وی افزود: دانشجویان این دانشگاه برای […]

به گزارش روز دوشنبه گروه دانشگاه خطرنگار، نرگس قنبری عنوان کرد: برنامه آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه ای متفاوت از سایر دانشگاه ها است و ۷۰ درصد دروس عملی است. در چنین شرایطی نرخ نیاز به استاد، مواد کارگاهی و آزمایشی، هزینه دانشگاه و مدت ماندگاری دانشجو بالاتر است.
وی افزود: دانشجویان این دانشگاه برای گذراندن ۱۸ واحد درسی باید پنج روز در دانشگاه باشند که دو برابر دانشگاه های دیگر است و به امکانات رفاهی بیشتری نیازمند می شوند.
مدیرکل برنامه و بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: البته از سوی دیگر هزینه آموزش به دلیل به کارگیری نیروهای هیات علمی مربی و استادیار با ساعت موظف بالاتر پایین تر است.
وی بودجه مورد نیاز دانشگاه فنی و حرفه ای را ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اگر دولت در سال ۹۸، ۶۴ درصد بودجه را بدهد بودجه هزینه ای دانشگاه ۲ هزار میلیارد تومان می شود. در عین حال بودجه لایحه ای ما برای سال ۹۸تنها ۷۵۰ میلیارد تومان است.
قنبری همچنین با بیان اینکه سرانه غذای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای ۷۴۰ هزار تومان و برای دانشجویان سایر دانشگاه ها یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، افزود: این درحالی است که دانشجویان این دانشگاه ساعات بیشتری در دانشگاه حضور دارند و به دلیل تعدد مراکز، تعداد قراردادهای خرید غذا بیشتر است، همچنین باید درنظر گرفت که بیشتر دانشجویان این دانشگاه از اقشار ضعیف هستند و تمکن مالی زیادی ندارند. در چنین شرایطی باید سرانه غذایی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای افزایش یابد و حتی دو برابر سایر دانشگاه ها شود.
وی همچنین به مستعمل بودن اغلب تجهیزات دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: اعتبار تجهیزاتی موردنیاز دانشگاه ۷۵۰ میلیارد تومان است در حالی که تنها ۲۷۰ میلیارد تومان برای تجهیز در لایحه درنظر گرفته شده است.
**۹۲۸۳** ۱۲۰۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


دانشگاه فنی و حرفه ای


بودجه


لایحه ۹۸

نظرات بسته شده است.