از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 77165

128 بازدید

به گزارش خطرنگار، ظریف و هیات همراه به اتفاق ‘ایرج مسجدی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در نشستی با ‘سیدعمار حکیم’ رهبر جریان حکمت ملی و رئیس فراکسیون اصلاح و سازندگی با حضور جمعی از سران این فراکسیون، به بحث و گفتگو در خصوص مسائل مورد علاقه طرفین پرداختند.در این نشست که چندتن از […]

به گزارش خطرنگار، ظریف و هیات همراه به اتفاق ‘ایرج مسجدی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در نشستی با ‘سیدعمار حکیم’ رهبر جریان حکمت ملی و رئیس فراکسیون اصلاح و سازندگی با حضور جمعی از سران این فراکسیون، به بحث و گفتگو در خصوص مسائل مورد علاقه طرفین پرداختند.
در این نشست که چندتن از رهبران این فراکسیون از جمله عمار حکیم و نیز ایاد علاوی نخست وزیر اسبق عراق درباره روابط بغداد – تهران و تحولات منطقه سخن گفتند.
ظریف نیز در این نشست با تجلیل از سید عمار حکیم و جایگاه و نقش خاندان بزرگ حکیم در عراق گفت: شما از خاندانی هستید که از دامن ملت عراق برخاسته و هر کس همانند شما مسئولیتی را می‌پذیرد بی شک با تخریب و اهانت روبرو می شود. وزیر خارجه خطاب به حکیم افزود: ما شما را کلمه عراق و عمق استراتژیک آن می ‌دانیم.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر یکشنبه در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای انجام یک سفر چهار روزه وارد بغداد شد و مورد استقبال ‘نزار خیرالله’ قائم مقام وزیر امور خارجه عراق قرار گرفت.
وی پیش از دیدار با فراکسیون اصلاح و سازندگی، با ‘عادل عبدالمهدی’ نخست وزیر عراق نیز دیدار در خصوص روابط دوجانبه گفتگو کرد.
ظریف همچنین در مذاکراتی مفصل با ‘محمدعلی حکیم’ روابط دوجانبه و تحولات منطقه را بررسی و درپایان دیدار، بیانیه ای حاوی مواضع مشترک دو کشور صادر کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است همچنین با ‘برهم صالح’ رئیس جمهوری و ‘محمد الحلبوسی’ رئیس پارلمان عراق نیز دیدار و گفتگو کند.
شرکت و سخنرانی در نشست بزرگ اقتصادی با حضور فعالان اقتصادی دو کشور در بغداد و نشست اقتصادی سرمایه گذاری ایران و عراق در شهر کربلا و همچنین سفر به اربیل و سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق و دیدار و گفتگو با مقامات کرد عراقی از برنامه های سفر ظریف و هیات همراه به عراق است.
خاورم*۲*۳۵۳*۳۸۰*

انتهای پیام /*


سیاسی


عراق


سفر ظریف


عمار حکیم

نظرات بسته شده است.