از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 77134

74 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، جلال قلعه شاخانی شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی دبیران انجمن های فرهنگی و ادبی استان با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی از ظرفیت محدودی برخوردارند اظهار داشت: برای حل مشکلات، دستیابی به اهداف مشترک و عبور از تنگناها به ارائه راهکار و ایده از سوی اصحاب فرهنگ و ادب […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، جلال قلعه شاخانی شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی دبیران انجمن های فرهنگی و ادبی استان با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی از ظرفیت محدودی برخوردارند اظهار داشت: برای حل مشکلات، دستیابی به اهداف مشترک و عبور از تنگناها به ارائه راهکار و ایده از سوی اصحاب فرهنگ و ادب نیازمندیم.
وی اضافه کرد: انجمن ها فضایی برای گفت و گو و پرداختن و نقد و بررسی مسائل و مشکلات مختلف حوزه فرهنگ و ادب هستند و می طلبد از این بستر با تاکید بر اولویت بندی مسائل و برنامه های این حوزه نهایت استفاده را برد .
قلعه شاخانی گفت: نیاز است مسئولان با همکاری و همراهی فعالان فرهنگی به شناسایی مسائل ضروری و اولویت ها و نیازسنجی در راستای کاهش تنگناها و معضلات جامعه بپردازند.
وی اعلام کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری طرح های کلان در حوزه ادبیات استقبال می کند و اعضای انجمن های ادبی می توانند با ارائه طرح های خلاقانه و تاثیرگذار و برنامه های کلان در حوزه ادبیات در بهبود فضای فرهنگی جامعه نقش آفرین باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: برگزاری جایزه ادبی مولوی کُرد، ابراهیم یونسی، ادبیات کردی پرژه و کتاب سال از جمله برنامه های این اداره کل در حوزه ادبیات در طول سال است.
وی پژوهش در حوزه ادبیات کُردی را از اولویت های کاری این اداره کل اعلام کرد و افزود: تمامی لاقمندان به فعایت در عرصه پژوهش ادبیات کُردی حمایت مالی می شوند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه بخشی از مشکلات انجمن های فرهنگی و ادبی به عدم ارتباط جامعه با مخاطب و مشکلات داخلی بر می گردد، گفت: اعضای انجمن های فرهنگی و ادبی برای استقبال مخاطبان خود، براساس نیاز و ذائقه آنان در تولید آثار اقدام کنند.
عبید رستمی اضافه کرد: فضای گفت و گو در حوزه ادبیات باز است و می طلبد مسائل و مشکلات جامعه در نشست های فصلی و جلسات نقد و بررسی و چنین نشست های ادبی مطرح و برای آن چاره اندیشی شود.
نبود برنامه منسجم ، تقویم سالانه ادبی، جایزه ملی در حوزه ادبیات کوردی، مدیریت استراتژیک، بیمه فعالان ادبی، تشکل صنفی و صندوق حمایتی از انجمن های فرهنگی و ادبی از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.
۹۹۳۶ / ۳۰۳۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


انجمن فرهنگی و ادبی


حمایت از پژوهش


فرهنگ و ارشاد اسلامی

نظرات بسته شده است.