از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 77120

109 بازدید

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از خیران سلامت در هتل کسری قصرشیرین با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: ساخت سایر واحدها نیز با جدیت در دستور کار است.او گفت که بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ۱۰هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه در بردارد که […]

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از خیران سلامت در هتل کسری قصرشیرین با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: ساخت سایر واحدها نیز با جدیت در دستور کار است.
او گفت که بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ۱۰هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه در بردارد که بخش زیادی از این اعتبار ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد که بعد از ۱۳٫۵ ماه کار ساخت واحدهای مسکن روستایی به اتمام رسیده است.‌
وی از مشارکت بسیار خوب مردم مناطق زلزله زده در روند بازسازی قدردانی کرد و گفت: مشکلات و کاستی هایی وجود دارد که مردم ما را درک می کنند.
او از مشارکت ملت ایران نیز در کمک رسانی و همدلی با مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه قدردانی کرد و افزود: مردم ۲۶۵ میلیارد تومان کمک غیرنقدی و ۶۲ میلیارد تومان کمک نقدی به مردم استان کردند.
او با بیان اینکه بانک ها نیز در زمینه پرداخت تسهیلات و کمک به ساخت بیمارستان و خانه بهداشت نیز رکوردشکنی کردند ، گفت: ورود به موقع بانک ها جای قدردانی دارد.
استاندار کرمانشاه در ادامه از هشتمین حضور وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: مجموعه وزارت بهداشت در زلزله سنگ تمام گذاشتند.
در این مراسم از تلاش های خیران با اهدای نشان نیکوکاری وزارت بهداشت تجلیل شد.
در هشتمین سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه امروز ۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی به بهره برداری رسید.
در این سفر، ۱۳ پروژه بخش دانشگاهی با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
افتتاح مقاوم سازی و بهسازی کامل بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از مهم ترین پروژه هایی بود که در سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه به بهره برداری رسید.
در سفر سید حسن قاضی‌ زاده هاشمی به مناطق زلزله زده همچنین از ۲۷ خانه بهداشت خیرساز در ۱۹ روستای زلزله زده استان کرمانشاه بهره برداری شد.
افتتاح بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی، افتتاح نوسازی بیمارستان قصرشیرین و تعمیرات هتلینگ بیمارستان اسلام آبادغرب از دیگر پروژه هایی بود که همزمان با سفر وزیر بهداشت به استان کرمانشاه مورد بهره برداری قرار گرفت.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله ۶٫۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می کنند.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اقتصاد


زلزله۹۶


بازسازی


استان کرمانشاه

نظرات بسته شده است.