از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75647

126 بازدید

کیومرث پورایراندوست شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: تیم های فرنگی و آزاد ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، سوریه، ۶ تیم از ایران و ۲ تیم از آذربایجان غربی رقابت های خود را از صبح فردا/هفتم آذر ماه/ آغاز می کنند. وی با اشاره به اینکه این مسابقات به مدت […]

کیومرث پورایراندوست شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: تیم های فرنگی و آزاد ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، سوریه، ۶ تیم از ایران و ۲ تیم از آذربایجان غربی رقابت های خود را از صبح فردا/هفتم آذر ماه/ آغاز می کنند.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات به مدت ۲ روز در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می شود، ادامه داد: دومین دوره این مسابقات هم در سال ۱۳۸۲ به میزبانی ارومیه برگزار شده بود.
وی ادامه داد: اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۱۶ میلادی این رقابت‌ها را به‌ عنوان معتبرترین مسابقات رده سنی جوانان در ۲ بخش فرنگی و آزاد انتخاب کرد و هدف اصلی تیم‌ها از شرکت در این جام، آماده سازی کشتی گیران برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.
وی اضافه کرد: تامین هزینه های مالی این مسابقات را یکی از بانک ها بر عهده گرفته و تاکنون ریالی از بودجه اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی برای برگزاری آن هزینه نشده است.
به گزارش خطرنگار، مسابقات کشتی آزاد این جام روز چهارشنبه/۷ آذر/ و رقابت های کشتی فرنگی نیز روز پنجشنبه/۸ آذر/ و به صورت تیم به تیم و انفرادی برگزار می شود.
«چارلز ویلت» داور المپیکی از کشور آفریقای جنوبی به عنوان نماینده اتحادیه جهانی کشتی بر این رقابت ها نظارت می کند و ۱۴ داور بین المللی درجه یک و ۲ هم برای قضاوت در این مسابقات دعوت شده اند.
بر اساس اعلام فدراسیون، تیم های ملی فرنگی و آزاد ایران با ۶۰ ورزشکار در قالب ۶ تیم در اوزان ۱۰ گانه در چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام شاهد شرکت می کنند.
سیزدهمین دوره این رقابت‌ها در سال گذشته به میزبانی شهر کرج با حضور تیم‌هایی از روسیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، قرقیزستان، ترکیه، سوریه، لبنان، اوکراین، ارمنستان، قزاقستان، بلاروس و نیجریه در رشته های فرنگی و آزاد برگزار شد؛ امسال تیم های ملی آزاد و فرنگی روسیه به دلایل نامعلومی از حضور در این مسابقات انصراف داد.
هدایت تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران را به ترتیب «تقی اکبر نژاد» و «حمید با وفا» بر عهده دارند؛ هدایت تیم کشتی فرنگی آذربایجان غربی را «حسن حسین نژاد و شورش حسینی با نظارت عبدالله چمن گلی» و تیم کشتی آزاد استان را «حسین قلی زاده، ابراهیم پاپیرآقایی، فخرالدین صادقی و علی نژاد رضا» بر عهده خواهند داشت.
۷۱۵۶ /۳۰۷۲

انتهای پیام /*


ورزش


کشتی


جام شاهد


ارومیه

نظرات بسته شده است.