از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75641

87 بازدید

به گزارش خطرنگار، مشیرالحق عابدی شامگاه سه شنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از زمان برگزاری این جلسه تا ۲ هفته آینده اگر پرونده های در دست بررسی وثایق موردنیاز را تامین نکردند بانک ها تعهدی برای پرداخت تسهیلات نخواهد داشت. وی افزود: البته […]

به گزارش خطرنگار، مشیرالحق عابدی شامگاه سه شنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از زمان برگزاری این جلسه تا ۲ هفته آینده اگر پرونده های در دست بررسی وثایق موردنیاز را تامین نکردند بانک ها تعهدی برای پرداخت تسهیلات نخواهد داشت.
وی افزود: البته اگر وثیقه های موردنیاز تامین شد بعد از آن، بانک ها نباید در پرداخت تسهیلات تعلل کنند.
سرپرست استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ایرادی که فرمانداران می گیرند همین است که بسیاری از متقاضیان مستندات لازم را تامین می کنند اما بعد از اینکه به مرحله پرداخت می رسد با وجود هزینه هایی که متقاضی تسهیلات برای تامین وثایق انجام می دهد بانک ها نبود اعتبار را بهانه می کنند.
وی با تاکید بر اینکه بانک ها در پرداخت تسهیلات طرح هایی که مستندات آن کامل است نباید تعلل کنند گفت: البته عملکرد برخی بانک ها طبق قانون شایسته بوده اما انتظار می رود پرونده هایی که مدت زمان زیادی برای تکمیل آن صرف شده از لیست حذف شود.
عابدی با اشاره به اقدامات استاندار پیشین در بنا گذاشتن برگزاری جلسات منظم کارگروه اشتغال استان بیان کرد: به تبع این جلسات منظم، گفتمان هایی بین مدیران بانک ها و اعضای کارگروه شکل گرفت که منجر به مهیا شدن وحدت رویه در استان شد.
وی گفت: اقداماتی نیز از سوی مجموعه استانداری برای سرعت بخشیدن به روند پرداخت تسهیلات صورت گرفت که از آن جمله می توان به درخواست های مکرر از مراجع ذیربط در خصوص ابلاغ باقی مانده تسهیلات روستایی و عشایری اشاره کرد.
سرپرست استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر ادامه پیگیری ها اظهار داشت: فعالیت مطلوب کارگروه به عملکرد کمیته های زیرمجموعه بستگی دارد که در این بین اقدامات کمیته نظارت از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز ارزیابی عملکرد فرمانداران در این راستا پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل در شهرستان ها است.
عابدی با اشاره به تقدیر از پنج فرماندار استان گفت: ملاک این برتری تسهیل در پرداخت تسهیلات و هماهنگی دستگاه های اجرایی با بانک ها بود که امیدواریم این روند ادامه داشته باشند.
وی با بیان اینکه بانک ها نیز باید در سطح کلان کشور پیگیر اخذ تسهیلات باشند افزود: لازم است تمامی تلاش ها برای دریافت تسهیلات مرحله دوم و حتی بیشتر از آن ادامه یابد.
سرپرست استانداری خراسان جنوبی با اشاره به بخشنامه جدید معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با توجه به بخشنامه مذکور از این پس نباید تسهیلات به واحدهای مرتبط با دامداری پرداخت شود.
وی با بیان اینکه براساس آمارهای بانک کشاورزی استان ۱۰۰ پرونده به مبلغ ۲۸ میلیارد تومان آماده پرداخت است گفت: به هیچ عنوان آنچه تشکیل پرونده شده شامل نامه معاون توسعه و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمی شود و تمامی پرونده های تکمیل شده که به بانک عامل ارسال شده است باید در مسیر پرداخت قرار گیرد.
عابدی با ابراز امیدواری به اینکه استاندار خراسان جنوبی به زودی از هیات دولت رای اعتماد بگیرد گفت: برخی افراد شاید به اجبار سازمانی در کارگروه ها شرکت می کنند که این موضوع را نمی پسندیم لذا از این پس شورای هماهنگی بانک ها و کارگروه اشتغال جداگانه برگزار می شود تا تمامی مدیران حاضر در تصمیم گیری های جلسات مشارکت کنند.
وی تاکید کرد: باید گفتمان واحد بین دستگاه های اجرایی و بانک های عامل ایجاد شود.
سرپرست استانداری خراسان جنوبی همچنین با اشاره به سفر رئیس کمیته امداد کشور به خراسان جنوبی افزود: برنامه ریزی ها در این سفر به نحوی صورت گیرد که برای استان مایه خیر و برکت باشد.
وی درخواست کرد که در این سفر راه اندازی مجتمع اقتصادی کمیته امداد در خراسان جنوبی پیگیری شود.
در پایان این نشست متن تقدیرنامه استاندار پیشین خراسان جنوبی از اعضای کارگروه اشتغال که آخرین روزهای حضور وی در استان امضا شده بود، قرائت شد.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام /*


اقتصاد


اشتغال


بانکها


تسهیلات

نظرات بسته شده است.