از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75622

59 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، قطب الدین صادقی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران بر انعکاس اخبار مربوط به جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز تاکید کرد و اظهار داشت: در راستای انعکاس این رویداد و برقراری ارتباط هنر با مردم، وظیفه ای بس سنگین و دشوار بر دوش هنرمندان، منتقدان و اصحاب رسانه است.وی با […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، قطب الدین صادقی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران بر انعکاس اخبار مربوط به جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز تاکید کرد و اظهار داشت: در راستای انعکاس این رویداد و برقراری ارتباط هنر با مردم، وظیفه ای بس سنگین و دشوار بر دوش هنرمندان، منتقدان و اصحاب رسانه است.
وی با اشاره به اینکه نفس فرهنگ و هنر در زنجیره بزرگ تمدن بشری باید زنده بماند، افزود: خلق فرهنگ و هنر، بزرگترین کارکرد جامعه متمدن است و فرهنگ، هنر و تئاتر بزرگترین تجلی تمدن است و به عنوان نماد و شناسنامه ملت ها محسوب می شود.
صادقی با اشاره به تعدادی از بزرگان عرصه هنر که از طریق فعالیت رسانه ها معرفی شدند، تاکید کرد: هنربرگمن فیلم ساز سوئدی و جان فورد به واسطه خبرنگاران و منتقدان کشف و ماندگار شد.
وی با اشاره به ثبت جشنواره تئاتر کُردی در تقویم جشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: تئاتر کُردی جزو ۱۰ جشنواره برتر ایران است.
دبیر این دوره از جشنواره تئاتر کُردی سقز با اشاره به وجود سه نوع ارتباط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مابین دولت ها و ملت ها گفت: ارتباط سیاسی و اقتصادی، نابرابر است ولی ارتباط فرهنگی، مرز نمی شناسد و ارتباط برابری است بنابراین باید از این طریق با دنیا وارد گفت و گو شویم.
صادقی در بخشی دیگر از سخنان خود نقش فرهنگ و هنر در بیان آسیب ها، دردها و مشکلات جامعه را مهم توصیف کرد و افزود: هر چقدر به فرهنگ و هنر در جامعه ای توجه شود به همان نسبت شاهد کاهش بسیاری از آسیب ها خواهیم بود.
پانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز از بعدازظهر چهارشنبه هفتم آذرماه در شهرستان سقز آغاز به کار می کند و تا ۱۱ آذرماه به طول می انجامد.
۹۹۳۶/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


تئاتر


جشنواره سقز


قطب الدین صادقی

نظرات بسته شده است.