از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75621

262 بازدید

به گزارش سه شنبه خطرنگار، اولین المپیاد ورزشی استعداد های برتر با شعار «ورزش، دوستی و آینده ای بهتر» و با اهداف توسعه رویکرد عدالت محوری، توزیع و نگاه متوازن به منابع در استان‌ها، افزایش غرور و افتخار ملی، جذب، کشف، پرورش استعدادهای ورزشی، بهره‌ مندی حداکثری از ظرفیت‌های موجود استان‌ها، پشتوانه‌ سازی، کمک و […]

به گزارش سه شنبه خطرنگار، اولین المپیاد ورزشی استعداد های برتر با شعار «ورزش، دوستی و آینده ای بهتر» و با اهداف توسعه رویکرد عدالت محوری، توزیع و نگاه متوازن به منابع در استان‌ها، افزایش غرور و افتخار ملی، جذب، کشف، پرورش استعدادهای ورزشی، بهره‌ مندی حداکثری از ظرفیت‌های موجود استان‌ها، پشتوانه‌ سازی، کمک و تقویت تیم‌های ملی، توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی، رشد مدال‌آوری و حضور مقتدرانه در بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۲۲ در حال برگزاری است و آذربایجان‌ شرقی میزبان سه رشته از این مسابقات می باشد.
المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته سپک تاکرا در شهرستان مراغه و رشته فوتسال در شهر تبریز برگزار شد و مسابقات کبدی در بخش دختران نیز به میزبانی تبریز در حال برگزاری است.
این مسابقات از سی ام آبان ماه تا نهم آذرماه امسال برگزار می شود که از اول آذر، شهر مراغه در رشته سپک تاکرا میزبان ۱۱۵ ورزشکار پسر بود که در نهایت تیم های مرکزی و همدان به ترتیب اول و دوم شدند و استان های آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان به طور مشترک، مقام سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنین رقابت های رشته فوتسال نیز از اول آذرماه با حضور ۴۸۰ ورزشکار دختر در قالب ۲۸ استان در تبریز برگزارشد که استان کرمانشاه به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت، نمایندگان استان بوشهر مقام نایب قهرمانی را کسب کردند و استان های تهران و قزوین به ترتیب به مقام سوم و چهارم دست یافتند.
از پنجم آذر ماه جاری نیز شهر تبریز میزبان ۴۸۵ دختر ورزشکار کشور در رشته کبدی می باشد که این مسابقات در حال برگزاری است.
نمایندگان آذربایجان شرقی تاکنون در المپیاد ورزشی استعدادهای برتر سراسر کشور در بخش پسران با کسب مجموع ۲۹ مدال و در بخش دختران با مجموع ۸ مدال در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار دارند.
گفتنی است، مدال های کسب شده تا به حال توسط پسران ۶ طلا ،۸ نقره و ۱۵ برنز و دربخش دختران نیز ۲ طلا ، ۱ نقره و ۵ برنز بوده است.
۹۸۵۳/۵۱۸

انتهای پیام /*


ورزش


ورزشکاران


استعداد های برتر


تبریز

نظرات بسته شده است.