از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75619

68 بازدید

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار خطرنگار، مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در نشست رسانه ای گفت: خانه هنرمندان تلاش کرده است در اجرای سیاست ها و برنامه های اش از جناح بندی های سیاسی پرهیز کند و همچنین انجمن های هنری نیز از این فضا فاصله گرفتند درحالی که در انتخابات شاهد […]

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار خطرنگار، مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در نشست رسانه ای گفت: خانه هنرمندان تلاش کرده است در اجرای سیاست ها و برنامه های اش از جناح بندی های سیاسی پرهیز کند و همچنین انجمن های هنری نیز از این فضا فاصله گرفتند درحالی که در انتخابات شاهد هستیم جریان های سیاسی علاقه مند به جذب سلبریتی ها در این فضا هستند و نباید فراموش کرد شان هنرمندان اجل بر این فضا است.
رجبی معمار با اشاره به حمایت شهرداری ها از فرهنگ و هنر در اقصی و نقاط جهان اظهار داشت: کشورهایی که در فرهنگ و هنر پیشرو هستند توسط شهرداری ها حمایت می شوند و برای مثال در فرانسه و آمریکا و کشورهای اروپای شرقی شهرداری ها نقش بسیار جدی در توسعه هنر دارند.

** شهردار تهران از خانواده فرهنگ و هنر است و این مایه امیدواری است
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران تغییر شهردار، در این دوره از شورای اسلامی شهر تهران را یکی از موانع رایزنی های خانه هنرمندان با این نهاد عنوان کرد و گفت: «پیروز حناچی» شهردار جدید تهران از خانواده فرهنگ و هنر است و مسولیت های ایشان در گذشته سبب شده است که امیدوار باشیم خانه هنرمندان به عنوان شریف ترین مکان فرهنگی و هنری مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
وی با تاکید بر شفاف سازی کمک های مالی خانه هنرمندان گفت: تا پایان سال مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان از شهرداری تهران و مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت کامل دریافت خواهیم کرد که این مبلغ پاسخگوی یک چهارم از هزینه های خانه هنرمندان است.
رجبی معمار مشکلات مالی خانه هنرمندان را یکی از مشکلات عمده عنوان کرد و افزود: علی رغم برنامه ای که قرار بود اجراهای تماشاخانه ایرانشهر به صورت رایگان انجام شود مجبور شدیم از شروع سال جدید ۲۰ درصد از مبلغ اجراها دریافت کنیم که بدون تعارف اگر این کار را نمی کردیم تماشاخانه ایرانشهر تعطیل می شد ولی اکنون تمامی سالن ها در حال کار هستند.
وی افزود: هزینه های خود را تا جای ممکن کاهش دادیم و تلاش کردیم منابع مالی خود را تا حد توان افزایش دهیم، همچنین از نهادهای دولتی خواستیم که در قالب کمک به نهادهای فرهنگی تلاش کنند خانه هنرمندان به سمت تعطیلی و کاهش کیفیت برنامه هایش پیش نرود.
رجبی معمار در تشریح برنامه های انجام شده در خانه هنرمندان گفت: علارغم تمامی مشکلات مالی تلاش کردیم برنامه های خانه را با بهترین کیفیت انجام دهیم که می توان به برنامه های سنتی و آیینی در نوروز امسال اشاره کرد که مورد استقبال مهمانان شهرستانی و خارجی در پایتخت قرار گرفت.
وی افزود: ۱۰روز با عکاسان، تصویر سال، هفته گرافیک، سومین دوره فجر صنایع دستی، آیین «چراغ خاموش نیست» و ۲۲ اجرای موسیقی به همراه کارگاه های تخصصی بخشی از رخدادهای خانه هنرمندان است و تا پایان سال حداقل ۳۰ نمایشگاه دیگر را برگزار خواهیم کرد.
مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: جایزه سرو را برای حمایت از هنرمندان در قید حیات در نظر گرفته ایم که در صورت تامین بودجه به ۳ هنرمند فرهیخته در سال اهدا می‌شود.
وی از انتشار هفتمین شماره مجله «شیوه» خبر داد و گفت: این مجله پس از رفع مشکلات با تاخیر منتشر شد و اکنون درحال تدوین هشتمین شماره آن هستیم.
آسیه مزینانی معاون فرهنگی و هنری خانه هنرمندان نیز در این نشست گفت: از گالری‌ها هرگز درآمدی نداشتیم و بیشترین فضای نمایشگاه اختصصاص به انجمن های هنری داشته است که در وضعیت بد مالی قرار دارند و تنها قیمت‌هایی که برای گالری‌ها تعیین شده برای نظم و نظام رفتاری خانه هنرمندان دارد و اصلا رویکرد تجاری به امکانات خانه هنرمندان نداریم.
نشست صمیمانه مجید رجبی معمار مدیرعامل و معاونان خانه هنرمندان ایران با اصحاب رسانه ظهر سه شنبه در محل خانه هنرمندان برگزار شد.
فراهنگ**۹۰۳۱** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


خانه هنرمندان


نشست رسانه ای


رجبی معمار

نظرات بسته شده است.