از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75616

62 بازدید

به گزارش خطرنگار، از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و تصویر دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب را که حاوی نکات مهمی درباره‌ی وظایف جامعه‌ هنری در قبال جنگ نرم همه‌جانبه‌ دشمن علیه کشورمان است، برای استفاده‌ عموم جامعه‌ هنرمندان منتشر می‌کند.متن این یادداشت به شرح زیر است:بسمه‌تعالیآنچه […]

به گزارش خطرنگار، از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و تصویر دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب را که حاوی نکات مهمی درباره‌ی وظایف جامعه‌ هنری در قبال جنگ نرم همه‌جانبه‌ دشمن علیه کشورمان است، برای استفاده‌ عموم جامعه‌ هنرمندان منتشر می‌کند.
متن این یادداشت به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
آنچه در نظر بود در دیدار دیشب با حضرات بازیگران و کارگردانان و تهیه‌کنندگان سیما گفته شود و به‌‌‌‌ خاطر تمام شدن وقت گفته نشد:
– جنگ نرم همه‌جانبه‌ دشمن، امروز قابل انکار نیست.
– با این‌حال، برخی آن را انکار می کنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است.
– در این جنگ، هنرمندان و اهالی فکر و نظر، در حکم نیروهای مسلح در جنگ سختند.
– برخی بی‌تفاوت از برابر این حادثه‌ی ملی می گذرند، برخی هم با دشمن همراهی و به او کمک می کنند؛ آنها مسئولیت‌ناپذیر و اینها دشمن‌شیفته‌اند. در مقایسه با نیروهای مسلّح در جنگ سخت، می توان گناه این دو دسته را تشخیص داد.
– امروز در کشور بحمدالله کم نیستند کسانی که دارای موضع مسئولانه و تلاش شایسته‌اند؛ این باید روزبه‌روز افزایش یابد.
– دفاع از عظمت ایران، از فرهنگ ایران، از خانواده‌ ایرانی، از حرکت باشکوه ملت ایران و … فقط با سخنرانی و نگارش نیست؛ هنر باید میدان‌دار باشد.
– جایگاه فیلم و سریال در این میان بسیار برجسته است.
– در سریال‌ها به مسائل ملی بپردازید؛ از شهدای عزیز، از دفاع مقدس، از انقلاب، از سبک زندگی اسلامی، از انگیزه‌های ایمانی ملت و مظاهر آن، از ایستادگی‌شان برابر ابرجنایت‌کاران و مفسدان عالم، از راه‌پیمایی اربعین و و و … بگویید؛ عظمت و استقلال و شجاعت و ظرفیت های علمی و عملی این ملت را با زبان هنر بیان کنید.
– پرداخت درست و هنرمندانه این موضوعات بسی جذاب و پرمخاطب است، هم در داخل کشور و هم در دیگر کشورها و ملت ها.
– سخنان شما دیشب نشان داد که شما هم عینا همین دغدغه را دارید، موفق و موید باشید ان‌شاءالله.
سیام**۱۷۵۱**۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


رهبر معظم انقلاب


برنامه سازان صدا و سیما


آیت الله خامنه ای

نظرات بسته شده است.