از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75596

155 بازدید

به گزارش خطرنگار، مهدی هنری روز سه شنبه در نشست هم افزایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهرستان نهبندان افزود: تاکنون طرح های عمرانی براساس نیاز مردم مشخص شده اما تعداد طرح ها و مقدار اعتبارات هنوز نهایی نشده است.وی بیان کرد: بسیج سازندگی در حد توان تلاش می کند محرومیت در روستاها کم شود […]

به گزارش خطرنگار، مهدی هنری روز سه شنبه در نشست هم افزایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهرستان نهبندان افزود: تاکنون طرح های عمرانی براساس نیاز مردم مشخص شده اما تعداد طرح ها و مقدار اعتبارات هنوز نهایی نشده است.
وی بیان کرد: بسیج سازندگی در حد توان تلاش می کند محرومیت در روستاها کم شود و نحوه اجرای این برنامه ها از جمله طرح های عمرانی براساس نیاز، خواست و اولویت مردم و همراهی آنها و همچنین تعامل دستگاه های متولی است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: برای پرهیز از موازی کاری، اولویت بندی طرح ها و اجرای آن با نظر مستقیم مردم دهستان ها و هماهنگی دستگاه های متولی انجام می شود و خدمت رسانی به مردم و رفع محرومیت از چهره مناطق دورافتاده کشور و برقراری عدالت اجتماعی از جمله برکات انقلاب اسلامی است.
وی افزود: در فاز نخست ۸۱ طرح محرومیت زدایی در زمینه منابع آبی از جمله احیا و مرمت قنات ها، احداث استخرهای ذخیره آب، کانال های انتقال آب کشاورزی و لوله گذاری باغات و مزارع توسط بسیج سازندگی با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال انجام شد.
هنری گفت: این طرح ها از محل اعتبارات آستان قدس رضوی، جهاد کشاورزی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و کمک های مردمی احداث و تکمیل شده است.
وی اظهار داشت: تاکنون در زمینه اجرای این طرح ها ۲۶ میلیارد ریال توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال توسط آستان قدس رضوی هزینه شده و مردم محلی نیز کمک های خوبی در زمینه تکمیل طرح ها داشته اند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: طرح های اجرایی با الگوی جدید محرومیت زدایی مبتنی بر نیازها و کمبودهای روستاییان با هدف تثبیت جمعیت، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه اجرا می شود.
وی با بیان اینکه محرومیت زدایی در ۶ دهستان خراسان جنوبی در حال انجام است گفت: طرح های محرومیت زدایی در هر دهستان براساس نقشه جامع هر دهستان که از قبل تدوین و طراحی شده، انجام می شود.
وی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف بسیج شناسایی فرصت ها، تهدیدها و چالش های موجود در روستاها و مناطق محروم با محوریت و مشارکت مردم است که این موضوع یک اقدام فرهنگی است که در چند سال آینده جواب خواهد داد.
شهر نهبندان مرکز این شهرستان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


بسیج سازندگی


فاز دوم


محرومیت زدایی

نظرات بسته شده است.