از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75592

101 بازدید

به گزارش خطرنگار، روح الله منوچهری، سه شنبه در آیین رونمایی از طرح نسیم دانایی و طرح خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی فارس در هفدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس در شیراز افزود: این برآورد با توجه به توان و تلاش کتابخانه‌های عمومی در حوزه کودک و نوجوان و اعضای کتابخانه ها و با در نظر […]

به گزارش خطرنگار، روح الله منوچهری، سه شنبه در آیین رونمایی از طرح نسیم دانایی و طرح خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی فارس در هفدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس در شیراز افزود: این برآورد با توجه به توان و تلاش کتابخانه‌های عمومی در حوزه کودک و نوجوان و اعضای کتابخانه ها و با در نظر گرفتن برنامه های اجرایی آنها صورت گرفته است.
وی، با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی در پنج گروه برای برخورداری از این کتاب‌ها درجه‌بندی شدند، اظهار داشت: در سبد اول، ۳۱۰ نسخه کتاب معادل ۳۲ میلیون ریال برای ۱۸کتابخانه، در سبد دوم، ۲۵۰ کتاب معادل ۲۶ میلیون ریال برای ۵۰کتابخانه و در سبد سوم، ۱۵۰کتاب معادل ۱۵میلیون ریال برای ۶۷ کتابخانه خریداری شده است.
منوچهری بیان کرد: همچنین در سبد چهارم، ۵۴ میلیون ریال معادل ۸۰ کتاب برای ۳۷کتابخانه و در دسته پنجم ۲میلیون و ۲۰۰ هزار ریال معادل ۵۰ کتاب برای هشت کتابخانه و در مجموع سه میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کتاب در مرحله نخست خریداری شده است.
مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی فارس ادامه داد: بخشی از اعتبار این طرح از طریق خیران کتابخانه‌ ساز تامین شده است، بخشی از منابع استانی و شهرستانی و ۲۶ درصد نیز از کارگزار تخفیف گرفته شد.
منوچهری گفت: این کتاب‌ها با دقت و وسواس بسیاری برگزیده شده‌اند و برای اجرای این طرح از به‌ روزترین کتاب‌ها از طریق فهرست ارایه‌ شده توسط جشنواره‌های مختلف، فهرست برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فهرست ارایه شده توسط لاک‌پشت پرنده و تازه‌های نشر کودک و نوجوان بین سال های ۹۴ تا ۹۶ بهره گرفته شده است.
وی ادامه داد: ۳۱۰ عنوان کتاب به کتابخانه‌های عمومی فارس ارسال شده است و در مجموع ۱۸۰ کتابخانه عمومی از طرح نسیم دانایی سود جسته‌اند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه در حوزه تامین منابع، بخشی از نیاز جامعه مخاطب کتاب‌های کمک درسی است، بیان کرد: کتاب‌های کمک‌درسی از جمله کتاب هایی‌ هستند که عمرشان در کتابخانه‌های عمومی زود تمام می‌شود و باید به صورت مرتب جایگزین شوند که این اقدام با هماهنگی کانون قلمچی در شیراز برای تمام کتابخانه‌های شهری استان صورت گرفته است.
منوچهری افزود: مرحله دوم طرح نسیم دانایی با چهار میلیارد ریال اعتبار در مرحله جمع آوری فهرست کتاب‌ها قرار دارد.

** معرفت خیران، چاشنی نسیم دانایی
عضو هیات مدیره انجمن خیران کتابخانه ساز استان فارس نیز در این آیین با بیان اینکه معرفت خیران، چاشنی طرح نسیم دانایی بوده است، گفت: اجرای برنامه‌ها برای تجهیز منابع کتابخانه‌های عمومی و ترویج کتابخوانی در گرو کمک‌های مردمی است.
داریوش نویدگویی ادامه داد: جوانان در هیچ برهه زمانی همچون امروز به مطالعه نیاز ندارند، چرا که بسیاری از مسایل جایگزین کتابخوانی شده است و این امر جز تخریب افکار، نابودی و هجمه‌های فرهنگی، حاصلی ندارد.
وی با دعوت از مردم برای اجرای نذر کتاب گفت: از هم اکنون تصمیم بگیرید نذر کتاب کنید و حداقل یک کتاب بخرید و برای استفاده همشهریان و هم‌ استانی‌های خود آن را وقف کنید چرا که این اقدام از ارزشمند‌ترین کارهاست.
در این آیین از پوستر طرح نسیم دانایی رونمایی شد.
هفدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس که از سوم آذرماه ۹۷ آغاز به کار کرده است تا نهم همین ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز میزبان علاقه مندان است.
۷۳۷۵ /۶۱۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتابخانه های عمومی


خرید کتاب


فارس

نظرات بسته شده است.