از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75591

105 بازدید

‘جشنواره ملی حرکت’ با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود که یازدهمین دوره آن بطور رسمی از روز دوشنبه پنجم آذر کار خود را در دانشگاه اصفهان آغاز کرد و تا هفتم آذر […]

‘جشنواره ملی حرکت’ با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود که یازدهمین دوره آن بطور رسمی از روز دوشنبه پنجم آذر کار خود را در دانشگاه اصفهان آغاز کرد و تا هفتم آذر ادامه دارد.
محمد اطرج روز سه شنبه در حاشیه جشنواره ملی حرکت در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: جشنواره ملی حرکت، نقطه شروعی برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه است و امسال حضور صنایع و وزارتخانه های مختلف از جمله ارتباطات و فناوری اطلاعات در این رویداد، به تقویت و تحکیم این روابط کمک بسیاری می کند.
وی یکی از مشکلات اصلی کشور را بیکاری جوانان بویژه دانش آموختگان دانشگاهی عنوان و تصریح کرد: برگزاری جشنواره هایی مانند حرکت و مشارکت صنایع و سازمان ها در آن، به شناخت بهتر و بیشتر از ظرفیت های همکاری، استفاده از نیروی انسانی ماهر و تحصیل کرده برای رفع مشکلات و در نهایت ایجاد فرصت های شغلی برای تحصیلکردگان دانشگاهی منجر می شود.
به گفته محسن نیرومند مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اصفهان، نرخ بیکاری تحصیلکرده‌ها در این استان ۲۱ درصد، نرخ بیکاری زنان تحصیل کرده ۳۴ درصد و نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۳۴ سال ۳۰.۱ درصد است.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای اصفهان گفت: بر اساس پیش بینی ها، تا سال ۲۰۴۰ میلادی، ۹۰ درصد از فرصت های شغلی در بخش خدمات است که فناوری اطلاعات و ارتباطات، سهم بسزایی در آن دارد.
اطرج افزود: سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان مسئول ساماندهی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با کمک سرمایه های انسانی فعال در دانشگاه ها و انجمن های علمی، می تواند سهم عمده ای در اشتغالزایی داشته باشد.
وی حضور انجمن های علمی و اتحادیه های دانشجویی در نمایشگاه جشنواره ملی حرکت را فرصت ارزنده ای برای ارتباط بین آنها با بخش های مختلف جامعه بویژه صنایع و بخش خصوصی خواند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز در این نمایشگاه حضور دارند تا علاوه بر آشنایی با ایده ها و فعالیت های دانشجویان، از آنها برای کاربردی کردن ایده ها و ایجاد کسب و کار جدید حمایت کنند.
نمایشگاه جشنواره ملی حرکت در فضایی به مساحت بیش از سه هزار مترمربع در سالن حجاب دانشگاه اصفهان و در قالب ۱۰۵ غرفه برپا شده است.
در این نمایشگاه آثار و دستاوردهای انجمن های علمی دانشگاه های سراسر کشور در رشته های علوم پایه، مهندسی، فناوری، علوم نوین ، کشاورزی و صنعت به نمایش گذاشته شده است.
همچنین ۸۵ پژوهشگر و دانشجوی خارجی در یک غرفه مشترک، توانمندی های خود را در این رویداد علمی و فرهنگی به نمایش گذاشته اند.
به گزارش خطرنگار، یازدهمین جشنواره ملی حرکت با حضور حدود ۵۴۰ مهمان از کشورمان و ۸۵ مهمان از ۴۶ کشور دیگر تا هفتم آذر در دانشگاه اصفهان ادامه دارد.
ارتباط با صنعت، بخش بین الملل و دیپلماسی علمی از ویژگی های برتر و خاص این دوره از جشنواره ملی حرکت است.
یکهزار و ۳۵۵ اثر از ۱۰۶ دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شد که از میان آنها ۱۰۶ اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
توسعه هم افزایی علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استاندارد های علمی از راهبردهای اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره حرکت است.
برپایی نمایشگاه با حضور یکصد دانشگاه، ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه های گوناگون از برنامه های این جشنواره است.
/۶۰۲۷/۳۰۱۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره ملی حرکت


نظام صنفی رایانه ای


دانشگاه اصفهان

نظرات بسته شده است.