از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75565

115 بازدید

به گزارش خطرنگار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت روز سه شنبه در این مراسم گفت: «محمد شمسی» مسوول عملیات و جانشین گردان امام رضا (ع) بود که در ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ در هنگام تعقیب و گریز توسط عوامل ضد انقلاب در منطقه خال آباد در میرآباد از توابع بخش وزینه سردشت به […]

به گزارش خطرنگار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت روز سه شنبه در این مراسم گفت: «محمد شمسی» مسوول عملیات و جانشین گردان امام رضا (ع) بود که در ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ در هنگام تعقیب و گریز توسط عوامل ضد انقلاب در منطقه خال آباد در میرآباد از توابع بخش وزینه سردشت به شهادت رسید.
کاوه حیاک افزود: در این کتاب به بیان شرح زندگی این شهید از لحظه تولد تا ورود وی به سپاه و همچنین شرکت در درگیری ها پرداخته شده و در بخش دیگری از آن مصاحبه هایی با اعضای خانواده و همرزمان آن شهید آورده شده است.
وی بیان کرد: این کتاب توسط جلیل شمسی از همرزمان و اسماعیل شمسی برادر شهید محمد شمسی در مدت چهار ماه نوشته و در ۱۳۲ صفحه با تیراژ ۲۳۰ جلد به همت معاونت اجتماعی فرهنگی سپاه سردشت منتشر شده است.
به گزارش خطرنگار، سردشت با توجه به تناسب جمعیتی، دومین شهر کشور از نظر تعداد شهدا است که در دوران دفاع مقدس ۸۵۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۱۱۱ تن از این شهدای والامقام از بسیجیان کرد مسلمان و ۶۱۳ نفر نیز شهدای مردمی هستند.
این شهرستان با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی، در مرز کشورمان با شمال عراق واقع شده است که در هفتم تیر سال ۶۶ توسط رژیم بعث عراق بمباران شیمیایی شد و در جریان آن ده ها تن شهید و بیش از ۸ هزار مصدوم شیمیایی به جا ماند.
۷۵۶۲/۷۱۲۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


رونمایی کتاب


شهید محمد شمسی


سردشت

نظرات بسته شده است.