از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75562

94 بازدید

به گزارش خطرنگار، از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه،«محمد جواد ظریف »که برای شرکت در کنفرانس بین المللی افغانستان در ژنو به سر می برد، با خانم میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و گفت وگو کرد. رییس دستگاه دیپلماسی در این دیدار با اشاره به اتکای جمهوری اسلامی […]

به گزارش خطرنگار، از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه،«محمد جواد ظریف »که برای شرکت در کنفرانس بین المللی افغانستان در ژنو به سر می برد، با خانم میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و گفت وگو کرد.
رییس دستگاه دیپلماسی در این دیدار با اشاره به اتکای جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم به عنوان تنها عامل پایدار برای حفظ و حراست از امنیت ملی کشور، احترام به حقوق بشر را نه تنها یک تعهد اخلاقی بلکه یک الزام امنیت ملی دانستند.
ظریف با ابراز تاسف از سوءاستفاده ابزاری از مفاهیم والای حقوق بشری و بهره برداری ابزاری از سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل، صدور گزینشی قطعنامه های حقوق بشری علیه ایران را تقبیح کردند.
وزیر امور خارجه همچنین از اعمال تحریم های یکجانبه، غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه مردم کشورمان بعنوان نقض بارز حقوق بشر انتقاد و از مواضع خوب ‘گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه’ قدردانی کرد.
خانم میشل باشلت هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این دیدار آمادگی خود را برای تعامل سازنده و مفید با کشورمان اعلام کرد.باشلت که پیش از این دو دوره چهار ساله رئیس جمهور شیلی بوده است در شهریور سال جاری به عنوان کمیسر عالی حقوق بشر منصوب شد.
کنفرانس افغانستان از صبح امروز به مدت دو روز با حضور مقامات عالیرتبه بیش از ۶۰ کشور جهان و تعداد زیادی از نمایندگان سازمانهای بین المللی به میزبانی سازمان ملل متحد و دولت افغانستان در ژنو برگزار می شود.
سیام**۲۰۲۱**۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


حقوق بشر


ظریف


میشل باشلت

نظرات بسته شده است.