از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75508

45 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور جلسه امروز سه شنبه مجلس، اظهار داشت: در این وانفسای عالم مکاره دیپلماسی و روابط بین الملل باید دست به دست هم داده و به جای تضعیف فرماندهان دستگاه دیپلماسی از شجاعت و دانایی آنها در عرصه سیاست خارجی تجلیل کنیم.وی افزود: بپذیریم در […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور جلسه امروز سه شنبه مجلس، اظهار داشت: در این وانفسای عالم مکاره دیپلماسی و روابط بین الملل باید دست به دست هم داده و به جای تضعیف فرماندهان دستگاه دیپلماسی از شجاعت و دانایی آنها در عرصه سیاست خارجی تجلیل کنیم.
وی افزود: بپذیریم در کشور با وجود حداقل ۱۵ میلیارد دلار قاچاق کالا، ۱۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی، املاک نجومی، سلطان های سکه، شکر و دلار حتما پولشویی در کشور وجود دارد، لذا دستگاه قضایی تمام قد و دستگاه اجرایی با تمام وجود قانون مبارزه با پولشویی را اجرا کنند.
نماینده مردم تهران در ادامه به تعلل در صدور حکم شهردار تهران اشاره کرد و گفت: به چه حقی این حکم نگه داشته شده در حالی که پیش از این به صورت استمزاجی نظرخواهی شده و شهردار منتخب تأیید شده بود.
کواکبیان اضافه کرد: همچنین دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اعلام کردند حناچی هیچ مشکل امنیتی و اطلاعاتی و هیچ فساد اخلاقی و اقتصادی نداشته است، ضمن اینکه وی اهل جبهه و جنگ است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: این روزها برخی سایت ها و های مدعی اصولگرایی علیه اصلاح طلبان کلیپ می سازند و صحبت هایی می کنند اما هیچ کس از ما دفاع نمی کند.
وی یادآور شد: چنانچه من جایی گفتم صرفا حدود ۸ میلیون تومان از دانشگاه حقوق دریافت می کنم و از مجلس درآمدی نداشته و برخی هزینه های ضروری را دریافت می کنم، اما این گونه پخش کرده اند که فردی گفته است من ۲۵ میلیون تومان حقوق دریافت می کنم لذا امیدواریم صداقت و راستی در تمام ما شکل بگیرد.

** نظام را به تکلف و تبرج سیاسی آلوده نکنید
جهانبخش محبی نیا نماینده مردم شاهین دژ در مجلس هم در نطق میان دستور امروز تکلف و تبرج سیاسی را موجب نفرت، انزجار و خصومت دانست و گفت: تبرج باعث می‌شود ناشیان به طمع و هوس بیفتند و برای نظام و کشور مشغله، سرگرمی و مزاحمت ایجاد کنند، نظام را به تکلف و تبرج سیاسی آلوده نکنید.
وی به نفوذ انجمن های حجتیه در قدرت و حکومت اشاره و یادآور شد: این موضوع یکی از نگرانی های عمده امام بود، آنها پیش روی جامعه وحشتناک ترین ایده ها را مطرح کردند. تمام تلاش و تقلایشان بر آن است فساد را گسترده‌تر کنند، کارآمدی را از نظام بگیرند و با قفل بروکراسی، سیاست و فرهنگ به زعم خویشتن تاریخ را به مسیر اصلی برگردانند و اراده و تلاش را از انسان بگیرند.
نماینده مردم شاهین دژ در مجلس در ادامه با بیان این که جماعتی که با نفاق به درون نظام رخنه کرده اند، مانع عقلانیت، خردگری و سیاست ورزی می شوند، گفت: آنان که بزرگ شده خود نظام بودند، شیفته قدرت باقی ماندند، اخلاق را ذبح کردند و بزرگترین آسیب را به نظام همین‌ها وارد کردند، در حال حاضر هم در امنیت کامل هستند.

** مبارزه با فساد باید از بالا به پایین صورت گیرد
عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر در مجلس نیز در نطق میان دستور با بیان اینکه مبارزه با فساد باید از بالا به پایین باشد، اظهار داشت: فساد باید در بدنه حاکمیتی باید از بین برود و اعتماد که سرمایه اجتماعی کشور ما است، باید در میان مردم زنده شود.
وی در ادامه با اشاره به دعواهای سیاسی در جامعه یادآور شد: نیاز مبرم امروز جامعه، همدلی، دوستی، یکرنگی و رفع مشکلات اقتصادی مردم است. اگر مردم از ما راضی باشند و به ما اعتماد داشته باشند، ترامپ هیچ غلطی نمی تواند بکند.

** اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور است
ذبیح الله نیک فر لیالستانی نماینده مردم لاهیجان در مجلس نیز در نطق میان دستور امروز اظهار داشت: تجربه ۴۰سال اخیر اثبات کرد چاره حل مشکلات اقتصادی کشور روی آوردن به اقتصادی مقاومتی با رویکرد جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون زا و پیشرو است.
وی در ادامه به قانون منع بکارگیری بازنشستگان اشاره و گفت: هنوز عده ای امید به ادامه حضور دارند و با سوء تعبیر از ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری صدور حکم آنان انجام نمی گیرد.

** حقیقت در فضای غوغاسالاری پنهان می‌شود
اصغر مسعودی نماینده مردم نی‌ریز و استهبان نیز در نطق میان دستور امروز با گرامیداشت هفته وحدت و بسیج، اظهار داشت: بسیج شجره طیبه و درخت تنومندی است که با نوای دلنشین خود چشم طمع دشمنان را دور کرد و کلید طلایی حل مشکلات کشور است.
وی در ادامه با بیان این که نتیجه اختلاف تشنج و قطب بندی است، یادآور شد: در فضای غوغاسالاری و هیاهو حقیقت پنهان می‌شود در حالی که اختلافات که امر طبیعی است باید در جلسات خصوصی حل و بعد در رسانه ها و تریبون‌ها بیان گردد.
سیام**۹۳۱۴**۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


نطق میان دستور


کواکبیان


پولشویی

نظرات بسته شده است.