از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75506

71 بازدید

اصغر گونجی روز سه شنبه هنگام بازدید از مناطق زلزله زده گیلانغرب در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: در پی وقوع زلزله اخیر در استان کرمانشاه، بلافاصله تیم های ارزیاب خود را به منظور برآورد میزان خسارت های احتمالی به مناطق تحت پوشش اعزام کردیم.وی ادامه داد: خوشبختانه با بررسی های به عمل […]

اصغر گونجی روز سه شنبه هنگام بازدید از مناطق زلزله زده گیلانغرب در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: در پی وقوع زلزله اخیر در استان کرمانشاه، بلافاصله تیم های ارزیاب خود را به منظور برآورد میزان خسارت های احتمالی به مناطق تحت پوشش اعزام کردیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه با بررسی های به عمل آمده مشخص شد مناطق مورد بازسازی تحت پوشش بنیاد مسکن قزوین در ۲ شهر و ۲۰۹ روستای شهرستان گیلانغرب به عنوان مناطق تحت پوشش ستاد معین، هیچ گونه خسارت جدی و سطحی ندیده اند.
به گفته این مسئول، خسارت های محدود ایجاد شده برخی مناطق در زلزله اخیر سطحی و در حد تعمیرات بوده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه بازسازی منازل شهری و روستایی صورت گرفته در شهرها و روستاهای گیلانغرب از سوی این نهاد به طور کامل مقاوم بوده و در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله نیز از مقاومت لازم برخوردارند، تاکید کرد: تاکنون بازسازی و مقاوم سازی حدود ۸۰ درصد منازل آسیب دیده زلزله سال ۹۶ به بنیاد مسکن قزوین به پایان رسیده است.
گونجی در ادامه با بیان اینکه ستاد معین قزوین با توجه به پیشرفت های قابل توجه در امر ساخت و ساز و نظارت های عالیه از استان های شاخص در مناطق زلزله زده کرمانشاه محسوب شده، گفت: هم اکنون نیز کارشناسان و حوزه دفتر فنی این نهاد حضوری مستمر و شبانه روزی در مناطق زلزله زده داشته و امیدواریم که با وضعیت موجود بتوانیم تا ۲ ماه آینده کار خود را در این استان کرمانشاه به پایان برسانیم.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم به همراه داشت.
زلزله چهارم آذر ۹۷ نیز در ساعت ۲۰ و هفت دقیقه به بزرگی ۶٫۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را دوباره به لرزه درآورد.
۸۰۵۴

انتهای پیام /*


اقتصاد


بنیاد مسکن


زلزله


خسارت

نظرات بسته شده است.