از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75502

101 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، ، محمد مهدی طهرانچی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اظهار کرد: به وضعیت این داوطلبان بطور کامل رسیدگی شده است.دانشگاه آزاد اسلامی ۲۳ مهرماه سال جاری ثبت نام ۴ هزار و ۲۶۹ نفر از داوطلبان ذخیره رشته‌های علوم پزشکی را […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، ، محمد مهدی طهرانچی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اظهار کرد: به وضعیت این داوطلبان بطور کامل رسیدگی شده است.
دانشگاه آزاد اسلامی ۲۳ مهرماه سال جاری ثبت نام ۴ هزار و ۲۶۹ نفر از داوطلبان ذخیره رشته‌های علوم پزشکی را لغو کرد که تجمعات و اعتراض این داوطلبان و خانواده های آنها را در پی داشت. داوطلبان معترض بارها در مقابل ساختمان مجلس تجمع کرده و خواستار رسیدگی به موضوع از سوی نمایندگان شدند.
طهرانچی افزود: اقدامات بسیاری برای بهبود اوضاع این داوطلبان با نظارت مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه های علوم و بهداشت انجام شد و دانشگاه آزاد یک مسیر طولانی برای برقراری عدالت پیمود.
رییس دانشگاه آزاد به نپذیرفتن شرایط جدید قبولی در دانشگاه از سوی ۱۰ درصد داوطلبان اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد از داوطلبان خواست که نسبت به رشته جدید با توجه به تراز خود اقدام کنند اما برخی داوطلبان نسبت به انتخاب رشته جدید رضایت نداشتند.
طهرانچی در ادامه درباره تکمیل ظرفیت دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد امسال ۵۰ هزار دانشجو کمتر از سال قبل داشته است.
وی افزود: سال گذشته باید اجازه تکمیل ظرفیت داده می شد، امسال علی رغم تصویب این موضوع اما هنوز ابلاغیه ای به دست مسئولان دانشگاه نرسیده است.
به گفته رییس دانشگاه آزاد در صورت صدور ابلاغیه نسبت به تکمیل ظرفیت در بهمن ماه اقدام می شود.

** تاسیس معاونت علمی فناوری در دانشگاه آزاد
طهرانچی همچنین درباره صندوق علم فناوری بورس و جذب اعضای هیات علمی اظهار کرد: دانشگاه آزاد به دنبال تاسیس معاونت علمی و فناوری است، مجموعه فعالیت های مکمل که می تواند در به ثمر نشستن ایده های پژوهشی برای تجاری سازی دانش بکار آید. انجام این امر نیازمند هسته هایی است که خود به شتابدهنده نیاز دارد.
وی افزود: صندوق شکوفایی با وجود در اختیار داشتن بودجه حامی خوبی نبود البته امید است در دوره مدیریت جدید تحول اساسی صورت گیرد چرا که اصل پول در بانک نگهداری و بواسطه سود مبلغ تامین بودجه شرکت ها انجام می شد.
**۹۴۹۱**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


بازپرداخت شهریه


داوطلبان علوم پزشکی


محمد مهدی طهرانچی

نظرات بسته شده است.