از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75483

44 بازدید

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «بهرام سرمست» در بیست و هشتمین جلسه شورای مشورتی کارکنان وزارت کشور با تاکید بر این که سیاست اخلاقی و اخلاق مدارانه باید وجهه همت همه مسئولان نظام باشد، افزود: ما سعی می کنیم در کنار سیاست های علمی و تخصصی ، نگرش […]

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «بهرام سرمست» در بیست و هشتمین جلسه شورای مشورتی کارکنان وزارت کشور با تاکید بر این که سیاست اخلاقی و اخلاق مدارانه باید وجهه همت همه مسئولان نظام باشد، افزود: ما سعی می کنیم در کنار سیاست های علمی و تخصصی ، نگرش حرفه ای، اخلاق مدارانه و قانونمند نیز به عرصه سیاست داشته باشیم.
وی با بیان این که هیچ مدیری بی نیاز از مشورت با همکاران خود نیست، خاطرنشان کرد: اگر مدیری خود را بی نیاز از مشورت و همفکری بداند این نقطه سقوط وی خواهد بود.
سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور به اهمیت موضوع آموزش اشاره کرد و گفت: در مدل های مدیریتی، فرد قبل از ورود به سیستم، آموزش می بیند و در ضمن خدمت هم مهارت و آموزش را همچنان باید کسب کند.
سرمست یادآور شد: برای انتصابات نیز از مدل ترکیبی استفاده می کنیم که شامل رشته تخصصی و مهارت است که در طول دوره خدمت هم اگر کسی نیاز به آموزش داشته باشد، آموزش ها تکرار می شود.

** برگزاری سه دوره تخصصی آموزشی برای فرمانداران جدید
وی همچنین گفت: تاکنون سه دوره تخصصی آموزشی برای فرمانداران جدیدالانتصاب با همکاری مرکز مطالعات راهبردی و آموزش برگزار شده است.
سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور افزود: از نظر ارتقای درون سازمانی یک حرکت جدی و مدیریت جهادی در دوره وزارت رحمانی فضلی شروع شده است که در ۴۰ سال گذشته وزارت کشور بی سابقه است.
سرمست به انتصابات در مجموعه وزارت کشور اشاره و خاطرنشان کرد: معیارها و ارزش های حاکم بر انتصابات، استفاده از نیروهای متعهد در کنار تخصص بوده است، در واقع تعهد و تخصص دو بالی است که هر مدیر باید ازآن برخوردار باشد.
وی یادآور شد: رویکرد علمی، تعهد و پایبندی به ارزش ها و انتساب به خانواده معظم شهداء یک اولویت برای ما بوده است.
سرمست همسویی با سیاست های دولت را یک معیار مهم در حوزه سیاسی دانست و گفت: هیچ کشور و نظام سیاسی نمی تواند بپذیرد که یک دولت با برنامه هایی به سرکار بیاید، اما نمایندگان عالی دولت مخالف برنامه های دولت باشند؛
وی افزود: پیشرفت پلکانی یا تجربه توأم با دانش باعث می شود افراد وقتی که پله پله مراحل تکامل را طی می کنند، از نظر خروجی و بهره وری عملکرد بهتری داشته باشند.

** رشد ۷برابری مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب همچنین گفت: در این مدت در این کمیسیون نسبت به دوره مشابه هفت برابر بازده کاری در مصوبات و کنگره هایی که احزاب برگزار کردند و تعداد جلساتی که تشکیل شد، شاهد بودیم. همچنین یارانه احزاب بعد از چندین سال در این دولت احیا شد.
سرمست به برخورد اخلاق مدارانه با احزاب و تشکل های سیاسی اشاره کرد و گفت: تدوین منشور گفت و گوی سیاسی، منجر به ابلاغ دستورالعمل ۱۰ ماده ای به تمام استانداران از سوی وزیر کشور شد و آنان موظف شدند گزارش های سه ماهه از عملکردشان ارائه دهند که با احزاب، سازمان های مردم نهاد، تشکل های صنفی، مطبوعات و جریانات سیاسی به صورت مداوم باید هم اندیشی داشته باشند و در واقع این شورای مشورتی را به نوعی در تمام استانها تکثیر کردیم.

** سامانه پایش مدیریت سیاسی
سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور از سامانه پایش مدیریت سیاسی به عنوان تضمین منشور گفت و گوی سیاسی یاد کرد و افزود: شاخص های کمّی برای ارزیابی عملکرد حوزه سیاسی پیش بینی و طراحی شده است.
وی بیان کرد: این سامانه با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و آمار در حال اجرا است و می توان گفت که دفتر سیاسی بیشترین همکاری در باب استقرار دولت الکترونیک را با این مرکز داشته است و بنا داریم در تمامی حوزه های مسئولیت در این راستا برنامه ریزی کنیم.
سرمست اضافه کرد: سعی می کنیم که اهداف سازمان را به صورت سیستمی پیش ببریم چرا که به نگرش سیستمی باور داریم.
سرپرست معاونت سیاسی خاطر نشان کرد: در مجموعه وزارت کشور با تمامی حوزه ها تعامل داریم و در واقع اعضای یک تیم هستیم و به عنوان عضو این تیم سعی می کنیم نقش خود را درست ایفا کرده و کارها را به بهترین شکل انجام دهیم که در حالت کلی در کارنامه وزارت کشور و دولت تدبیر و امید قابل دفاع باشد.
سیام**۳۰۷۰**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


دولت


شفافیت


صداقت

نظرات بسته شده است.