از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75462

81 بازدید

به گزارش خطرنگار، در این مراسم اعضای انجمن های داستان و شعر قشم با ذکر خاطرات و ارائه سروده ها و نوشته های خود، یاد وی را گرامی داشتند.رییس انجمن شعر قشم در این مراسم گفت: مطالعه زیاد و جدیت در نویسندگی از ویژگی های متمایز مرحوم عبدی بود.حامد محمدزاده افزود: همواره در سفرهایم کتاب […]

به گزارش خطرنگار، در این مراسم اعضای انجمن های داستان و شعر قشم با ذکر خاطرات و ارائه سروده ها و نوشته های خود، یاد وی را گرامی داشتند.
رییس انجمن شعر قشم در این مراسم گفت: مطالعه زیاد و جدیت در نویسندگی از ویژگی های متمایز مرحوم عبدی بود.
حامد محمدزاده افزود: همواره در سفرهایم کتاب های بسیاری را به سفارش وی، تهیه می کردم و این امر در هر سفری تکرار می شد.
وی ادامه داد: جسارت نویسندگی، صراحت در نقد و مهربانی در رفتار از ویژگی های شاخص عبدی بود که او را در بین دیگران متمایز می ساخت.
یکی از اعضای انجمن داستان نیز گفت: عبدی از بیان آنچه درست می دانست هیچ ابایی نداشت و به همین جهت نقدهایی مطرح می کرد باعث رشد سایر اعضای این انجمن می شد.
جلال مظاهری افزود: سبک واقع گرایی، نثر روان و سلیس وی و توجه به جزئیات در توصیف ها از مولفه های قلم عبدی بود.
زنده‌یاد عبدی متولد آبان سال ۱۳۳۱ بود. وی ابتدا با سرودن شعر به دنیای ادبیات وارد شد و بعد داستان را برگزید. رمان «دریا خواهر است» و مجموعه داستان‌های «قلعه پرتغالی»، «باید تو را پیدا کنم» و «پرنده هلندی» از آثار موفق اوست.
وی که ظهر پنج‌شنبه یکم آذرماه بر اثر بیماری سرطان بدرود حیات گفت، داوری بخش داستان کوتاه نهمین جایزه ادبی جلال آل احمد را نیز در کارنامه خود داشت.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع وسعت و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
۷۵۰۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


زنده یاد عباس عبدی


انجمن داستان


قشم

نظرات بسته شده است.