از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75438

181 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، پیروز حناچی عصر امروز – دوشنبه – در آیین نکوداشت سید علی موسوی گرمارودی که در خانه شعر و ادبیات منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد با اشاره به شعر اخوان ثالث در وصف گرمارودی خاطر نشان کرد: این سروده در تاریخ معاصر ایران اسلامی به یادگار خواهد ماند. […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، پیروز حناچی عصر امروز – دوشنبه – در آیین نکوداشت سید علی موسوی گرمارودی که در خانه شعر و ادبیات منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد با اشاره به شعر اخوان ثالث در وصف گرمارودی خاطر نشان کرد: این سروده در تاریخ معاصر ایران اسلامی به یادگار خواهد ماند.
وی همچنین در خصوص همزمانی افتتاح خانه شعر و ادبیات اراضی عباس آباد و بزرگداشت سیدعلی موسوی گرمارودی تاکید کرد: این اتفاقی خوشایند است که در فضایی مردمی حادث شده است.
حناچی افزود: عباس آباد تفاوت اساسی با دیگر فضاهای شهر تهران دارد زیرا نقش اصلی در آن توسط مردم شکل پیدا می کند و در طراحی هم همین موضوع پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: تلاش زیادی شده تا این نگین شهر تهران سالم باقی بماند و به شکل عادلانه ای برای مردم باشد و شرکت نوسازی نیز با نگاه شهری برای همه اراضی عباس آباد، آن را متعلق به مردم شهر تهران می داند.

** حدادعادل: گرمارودی از معدود شاعران اسلامی پیش از انقلاب است
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: سید علی موسوی گرمارودی از جمله شاعرانی است که مضمون خدا و قرآن را در اشعارش مورد استفاده قرار داده و از پیش از انقلاب اینچنین شعر می گفت.
غلامعلی حداد عادل دیگر سخنران این مراسم تصریح کرد: آشنایی من با این شاعر و نویسنده به سال ۴۲ و پیش از انقلاب اسلامی باز می گردد که عشق و علاقه من به ادبیات رشته پیوندی میان ما برقرار کرد که تا امروز ادامه پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه گرمارودی برای نسل ما جایگاهی دارد زیرا ایشان در قبل از انقلاب جزو دو شاعری بود که در قالب شعر نو و انواع قالب های شعری دیگر از مضامین دینی، انقلابی و اسلامی که برای ما مغتنم بود اشعاری را سروده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه در آن دوران فقط شعر نو مورد اهمیت بود و کهن سرایان عقب محسوب می شدند، تاکید کرد: در میان انبوه شاعران نو پرداز تنها یک نفر اهل بیت و قرآن و خدا را بیان می کرد و بعد از انقلاب اسلامی نیز به راه خود ادامه داد که این مذهبی بودن در آن زمان برای همه پشتیبانی و حمایت بود.
عادل با بیان اینکه گرمارودی در همه ابعاد شعر از جمله غزل، قصیده، سپید، آزاد و نو وزن آزموده و سر بلند بیرون آمده است اظهار داشت: درون مایه همه این انواع شعری اعتقادات و معارف دینی، اخلاق، انقلاب و اسلام است.
وی افزود: خصوصیت مهم گرمارودی تسلط بر قصیده سرایی است که این قالب شعری اکمل اشعار است یعنی کسی بتواند قصیده بسراید همه انواع شعر را می تواند تجربه کند و تمامی شاعران بزرگ تاریخ ادبیات، قصیده سرا بودند.

در پایان این مراسم از عمری تلاش فرهنگی از سید علی موسوی گرمارودی تقدیر شد.

فراهنگ ۷۵۶۱** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرهنگ و ادب


گرمارودی


حناچی

نظرات بسته شده است.