از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75437

125 بازدید

به گزارش خطرنگار، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه با سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد و دو طرف در خصوص اوضاع سوریه ازجمله با توجه به مقدمات دور جدید مذاکرات سوری آستانه در پایتخت قزاقستان گفت وگو کردند.دور جدید و یازدهم مذاکرات بین المللی […]

به گزارش خطرنگار، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه با سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد و دو طرف در خصوص اوضاع سوریه ازجمله با توجه به مقدمات دور جدید مذاکرات سوری آستانه در پایتخت قزاقستان گفت وگو کردند.
دور جدید و یازدهم مذاکرات بین المللی آستانه روزهای هفتم و هشتم آذرماه در آستانه برگزار می شود.
بخش رسانه ای سفارت ایران در روسیه نیز در اطلاعیه ای با اشاره به دیدار سفیر کشورمان با ورشینین نوشت: برگزاری یازدهمین نشست گفت وگوهای آستانه در قزاقستان، همکاری های دو کشور در عرصه های دو جانبه، منطقه ای و بین المللی به ویژه در برجام، سوریه، یمن و حقوق بشر در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این ملاقات سفیر کشورمان تعامل و همکاری های ایران و روسیه در چهارچوب سازمان ملل و عرصه های بین المللی را عالی ارزیابی کرد.
معاون وزیر خارجه روسیه نیز دراین دیدار عنوان کرد که مسکو همکاری با تهران در محافل بین المللی و منطقه ای را بر اساس توافقات و با احتساب منافع متقابل ایران و روسیه به پیش می برد.
گفتنی است، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح سوریه، امروز در راس هیاتی وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
جابری انصاری قرار است در دیدارهایی دوجانبه با هیات های مختلف شرکت کننده در نشست آستانه درخصوص آخرین تحولات سوریه، به ویژه مسائل مرتبط با روند سیاسی، گفت وگوهای سوری – سوری و تاسیس کمیته قانون اساسی این کشور دیدار و گفت وگو کند.
پیشتر کایرات عبدالرحمانوف وزیر خارجه قزاقستان اعلام کرده بود که دور یازدهم مذاکرات آستانه برای حل مسائل سوریه همان طور که پیش بینی شده بود روزهای ۲۸ و ۲۹ ماه نوامبر جاری برگزار می شود.
وی به ریانووستی گفت: در این مذاکرات موضوعاتی همچون تقویت نظام آتش بس، رعایت آتش بس و برخی موضوعات دیگر مطرح خواهد شد و نشست ششم گروه کاری تبادل اسرا نیز برگزار می شود.
وزیر خارجه قزاقستان افزود: ترکیب شرکت کنندگان در مذاکرات آستانه ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای حامی این مذاکرات، ناظرانی از سازمان ملل و اردن و هیاتی از دولت سوریه و معارضان مسلح را شامل می شود.
اروپام*۳۹۱*۱۳۴۶***

انتهای پیام /*


سیاسی


ایران


روسیه


مذاکرات آستانه

نظرات بسته شده است.