از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75415

117 بازدید

به گزارش خطرنگار، از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی امروز- دوشنبه- اظهار داشت: ظریف علاوه بر شرکت در این کنفرانس مهم بین المللی، با چند تن از مقامات بین المللی و شخصیت های سیاسی از جمله کمیسرعالی حقوق بشر، خانم موگرینی، رییس جمهوری و رییس اجرایی افغانستان، مدیرکل وایپو و […]

به گزارش خطرنگار، از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی امروز- دوشنبه- اظهار داشت: ظریف علاوه بر شرکت در این کنفرانس مهم بین المللی، با چند تن از مقامات بین المللی و شخصیت های سیاسی از جمله کمیسرعالی حقوق بشر، خانم موگرینی، رییس جمهوری و رییس اجرایی افغانستان، مدیرکل وایپو و دیگر مقامات و شخصیت های خارجی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
کنفرانس بین المللی افغانستان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته به میزبانی سازمان ملل متحد و با حضور مقام های ارشد دولت افغانستان در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار خواهد شد.
بنا به اعلام برگزارکنندگان این کنفرانس، هدف از این اجلاس اعلام همبستگی جهانی با مردم و دولت افغان در مسیر نیل به صلح و ثبات در این کشور و تحقق رشد و توسعه و اصلاحات در افغانستان است.
این کنفرانس در زمانی برگزار می شود که افغانستان با چالش های گوناگونی در روند استقرار صلح و ثبات و همچنین توسعه اقتصادی و اداری و مقابله با فساد دست و پنجه نرم می کند.
به همین دلیل، یکی از محورهای مهم این کنفرانس بررسی چالش ها در زمینه توسعه اقتصادی و جلب حمایت بین المللی برای کمک مالی و اقتصادی به این کشور خواهد بود.
لازم به ذکر است کنفرانس بین المللی افغانستان در فاصله زمانی دو اجلاس مهم تامین مالی برای افغانستان (یکی در ۲۰۱۶ و دیگری در ۲۰۲۰) برگزار می شود و از این حیث واجد اهمیت مهمی در فرآیند تحقق هدف خوداتکایی اقتصادی و امنیتی برای این کشور همسایه است.
بنا به اعلام سازمان ملل، بیش از ۵۰ کشور در سطح وزیر در این کنفرانس شرکت خواهند کرد و این اجلاس فرصت مناسبی برای تبادل نظر فیمابین کشورهای مختلف در مورد آخرین وضعیت افغانستان فراهم می کند.
موضوعات مرتبط با پناهندگان و مهاجران، مواد مخدر، خشکسالی و محیط زیست، ارتقای وضعیت زنان نیز در قالب نشست های جانبی و موضوعی در خلال این کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.
شرکت جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس در سطح وزیر امور خارجه، ضمن اینکه نشان دهنده اهمیت بالای جایگاه این همسایه شرقی برای کشورمان است، فرصت مغتنمی برای طرح ملاحظات و پیشنهادهای سازنده و دغدغه های مشروع کشورمان در قبال تحولات در حال وقوع در این کشور می باشد.
علاوه بر رییس جمهوری اشرف غنی و رییس اجرایی دولت ملی عبدالله عبدالله، مقاماتی از بیش از ۱۰۰ کشور، از جمله فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزرا و مقام های عالیرتبه کشورهای همسایه افغانستان، وزرای خارجه روسیه، آلمان، سوئد، انگلیس، در این کنفرانس حضور خواهند یافت.
قرار است وزیر امور خارجه کشورمان ضمن شرکت در این کنفرانس و ارائه مواضع و نظرات کشورمان، با رییس جمهوری و رییس اجرایی دولت ملی افغانستان، خانم موگرینی و تعداد دیگری از مقام های شرکت کننده در این کنفرانس دیدار و تبادل نظر نمایند.
سیام*۳۰۶۱*۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


ظریف


وزارت خارجه


کنفرانس ژنو

نظرات بسته شده است.