از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75354

33 بازدید

به گزارش خبرنگار سینمایی خطرنگار، آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت شامگاه روز دوشنبه ۵ آذر در تالار وحدت آغاز شد که در ابتدای آن «محمد صادق آهنگران» در حاشیه اجرای نمایشی بر روی صحنه برای حاضران در تالار وحدت شعری حماسی خواند.رسالت بوذری مجری برنامه پس از اجرای نمایش، از محمد خزاعی […]

به گزارش خبرنگار سینمایی خطرنگار، آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت شامگاه روز دوشنبه ۵ آذر در تالار وحدت آغاز شد که در ابتدای آن «محمد صادق آهنگران» در حاشیه اجرای نمایشی بر روی صحنه برای حاضران در تالار وحدت شعری حماسی خواند.
رسالت بوذری مجری برنامه پس از اجرای نمایش، از محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره مقاومت برای ایراد سخن دعوت کرد که خزاعی هم در سخنانی کوتاه اظهار داشت: به پشتوانه شما حاضران این آیین را باشکوه برگزار می کنیم و خوشحالیم از سراسر دنیا، فیلم به دست ما رسیده است.

** فرمانده کل سپاه: ما هر چه داریم از مقاومت است
سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،دیگر سخنران این مراسم بود. وی طی سخنانی گفت: ما هرچه داریم از همین مقاومت ملت است. از هنر مقاومت ملت بزرگ ایران در تاریخ هزاران ساله ایران و تاریخ چهل ساله انقلاب که سرشار از این هنر آفرینی و مقاومت و ایستادگی است در دنیا بسیار گفته می شود.
وی تاکید کرد: مقاومت اسلامی ایستادگی مومنانه در برابر همه پلیدی هاست این راه همان راهی بود که امام حسین هزار و چهارصد سال پیش رفتند و به همه آزادگان جهان یاد دادند و این راه در حال طی شدن است و خدا را شاکریم ملت ایران در این راه موفق بوده است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه جوهر مقاومت اراده انسان ها است، گفت: جنگ ها حاصل جنگ اراده است و اساس مبارزه و پیروزی را اراده انسان ها شکل می دهند، این اراده بزرگ ملت ایران که زبانزد خاص و عام در مقاومت و ایستادگی به همراه سایر ملت ها است دنباله همان اراده الهی است.
سردار جعفری تاکید کرد: اراده الهی باعث پیروزی ایرانیان در مقابل تهدیدات و مشکلات شده است.

** هنرمند مقاومت باید کارش را با روحیه جهادی پیش ببرد
وی با بیان اینکه بسیج ملت ها در آینده بسیار نزدیک پیروزی های چشمگیرتری را نصیب جبهه های اسلامی و مقاومت خواهد کرد، افزود: هنرمند جبهه مقاومت باید تلاش را با روحیه جهادی و کاربردی نشان دهد.

** تقدیر از خانواده های کاسه ساز، دری ، صمدی و آخوندی
در ادامه این مراسم جمشید هاشم‌پور، محمد خزاعی، سردار غیب پرور، فرزند سردار همدانی، سردار محمدعلی جعفری، مریلا زارعی، منوچهر شاهسواری و علیرضا رضاداد روی صحنه برای بخش نکوداشت ها روی صحنه آمدند و از خانواده زنده یاد حبیب الله کاسه ساز، ضیا الدین دری، یدالله صمدی و حمید آخوندی تقدیر و تجلیل شد.
در ادامه جوایزه بخش ۴۰ سال سینمای مقاومت اهدا شد.

**اعطای جوایز به برگزیدگان جشنواره
نرگس آبیار، ابراهیم حاتمی‌کیا و محمدحسین مهدویان در بخش فیلمنامه برگزیده شدند.
در بخش بازیگری پرویز پرستویی، هادی حجازی‌فر و مریلا زارعی برگزیده شدند.
ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود ده‌نمکی و مرحوم رسول ملاقلی در بخش کارگردانی جوایز برگزیده ها را دریافت کردند.
حاتمی‌کیا ضمن دریافت جایزه خود، گفت: کسانی که چشمشان در آن ۸ سال دفاع مقدس دید و در این عرصه اثر تولید کردند شایسته تقدیر هستند و من امروز به نمایندگی از همه آنها این هدیه را دریافت می‌کنم.
مسعود ده نمکی نیز ضمن دریافت جایزه خود، گفت: من این جایزه را به ابراهیم حاتمی‌کیا و خانم منیر قیدی تقدیم می‌کنم.
در بخش بهترین فیلم، فیلم های سینمایی آژانس شیشه‌ای، اخراجی‌ها و شیار ۱۴۳ به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.
در این بخش دیپلم افتخار نیز برای مستند «بانو قدس ایران» به مصطفی رزاق کریمی رسید.
در ادامه مراسم حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی نیز در سخنانی گفت: به همه فیلمسازان دغدغه مند خیر مقدم عرض می کنم به ویژه مهمانی که از خارج کشور آمدند.
وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که تصویر ایثار و حمیت غیرتمندان است در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی که پیروزی عزت و آزادگی است، روایتگر عشق و دلدادگی کسانی است که شجاعت و ایستادگی بر آرمانها را توشه راه خود کردند.
سرپرست سازمان سینمایی با بیان اینکه این جشنواره روایت هنرمندان مومن و انقلابی از لحظه‌های درخشانی است که مایه ارزش و اعتبار سینمای ایران شده است، گفت: جشنواره فیلم مقاومت ستایشگر تلاش این فیلمسازان در ایران و جهان است که پانزدهمین دوره آن همزمان با هفته بسیج برگزار می‌شود.
انتظامی گفت: حضور تعداد زیادی فیلم سینمایی، مستند و کوتاه در دوره‌های گوناگون این جشنواره و نیز آثار سینمایی و غیرسینمایی این دوره از جشنواره که عموماً جزو آثار پرمخاطب سال گذشته و امسال سینمای ایران نیز بوده اند نشان از عزم و تلاش سینماگر ایرانی در این عرصه است.
وی با اشاره به اینکه سینماگران ما به رغم همه مشکلات در این راه با پایمردی و ایستادگی توانسته‌اند برگ‌هایی از این صفحات درخشان را به تصویر کشند و آوازه برخی از آنها از مرزهای ایران فراتر رفته تا آنجا که فیلمسازی با این مضامین به گونه ای معتبر و ستایش برانگیز در جهان تبدیل شده است، تاکید کرد: جشنواره فیلم مقاومت بیش از همه مدیون تلاش این سینماگران است.
وی افزود: آنچه در این میان شایسته توجه است انتظار مشارکت بیشتر نهادهای مسئول و همه کسانی است که دلبسته این راهند تا این آثار با حمایت و کمک موثر آنها ابتدا به گونه ای شایسته تولید شوند و سپس به گونه ای شایسته به دست مخاطبان تشنه و علاقمند در داخل و خارج از کشور برسد و از این رهگذر به سهم و نقش شایسته خود در تولید و نمایش دست یابد که این انتظار سینماگران انتظاری معقول و به جاست.
انتظامی خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره را که به همت همه همکارانمان در بنیاد روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرفته به جملگی سینماگران، مشارکت کنندگان و برگزار کنندگان به ویژه عزیزانمان در سازمان بسیج مستضعفین شاد باش می گویم.
در بخش دیگری از این مراسم برگزیدگان بخش فیلم های کوتاه داستانی جوایز خود را دریافت کردند.
راضیه سراجی برای فیلم باز هم سکوت، سید پوریا پیشوایی برای فیلم تاسوکی، ماریا ماوتی برای فیلم مادر نفرات برگزیده انتخاب شدند. در این بخش احمد زایری برای فیلم درخت زیتون سعد تندیس و دیپلم افتخار دریافت کرد.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف کشور از امروز ۵ آذر آغاز و تا ۹ آذر در تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ**۹۲۴۶** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


سینما


مقاومت


افتتاحیه

نظرات بسته شده است.