از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75325

67 بازدید

سرگرد هادی محمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خطرنگار، اظهار داشت: طرح فرش سه بعدی، دستگاه خشک کن و پاگیره که توسط سه نخبه در استان ارائه شده بود هم اکنون به مراحل تجاری سازی رسیده است.وی بر ارائه طرح های کوچک در راستای ایجاد مشاغل خانگی تاکید کرد و افزود: طرح میوه […]

سرگرد هادی محمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خطرنگار، اظهار داشت: طرح فرش سه بعدی، دستگاه خشک کن و پاگیره که توسط سه نخبه در استان ارائه شده بود هم اکنون به مراحل تجاری سازی رسیده است.
وی بر ارائه طرح های کوچک در راستای ایجاد مشاغل خانگی تاکید کرد و افزود: طرح میوه خشک کن توسط یک نخبه مطرح و پس از پخته شدن برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شد و هم اکنون در شهرک صنعتی تولید انبوه دارد و حتی صادرات نیز داشته است.
سرگرد محمدزاده اظهار داشت: طرح فرش سه بعدی نیز می تواند تحولی در تولید فرش داشته باشد و هم اکنون با یک شرکت در این رابطه گفت و گوی شده است.
وی در خصوص طرح «پاگیره» نیز گفت: این طرح به جای دستگیره است و در اماکن عمومی از جمله بیمارستان ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد و شرکت هایی برای تولید انبوه موافقت هایی داشته اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح موبایل نابینایان نیز اشاره ای کرد و گفت: یک شرکت چینی قول مساعد برای تجاری سازی این طرح را نیز داده است.
وی در خصوص طرح آتل گچ نیز گفت: در این طرح دست و یا پا که مورد آتل قرار می گیرد هوا جریان خواهد یافت که این طرح نیز برای تجاری سازی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری خراسان شمالی گفت: هدف این سازمان کمک و یاری رساندن به نخبه هایی است که به سایر سازمان ها مراجعه کرده اند اما پاسخی دریافت نکرده اند.
سرگرد محمدزاده اظهار داشت: در این سازمان فکر خام پخته خواهد شد و جوانان نخبه برای ادامه کار مورد تشویق قرار می گیرند.
وی بر شناسایی جوانان نخبه نیز تاکید کرد و افزود: در جشنواره ها با ارائه طرح ها و ایده های نو این افراد شناسایی خواهند شد.
سرگردمحمدزاده از راه اندازی دو مرکز رشد فعال در دانشگاه های استان خبر داد و افزود: با راه اندازی این دو مرکز می توانیم دانشجویان و نخبگان را به سمت تجاری سازی سوق دهیم.
وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب اشاره ای کرد و افزود: اگر جوانان نخبه در برنامه ریزی های کلان و اساسی کشور نقش آفرینی داشته باشند، قطعا بصورت یک عنصر اثرگذار در پیشرفت کشور دیده خواهند شد.
مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری استان با بیان اینکه پیشرفت علمی کشور باید بدون توقف و عقب گرد باشد گفت: باید جوانان را باور داشته باشیم زیرا جوانان نخبه می توانند مرزهای دانش را بشکنند و شاهد تحول علمی باشیم.
محمدزاده اظهار داشت: جوانان نخبه استان افزون بر ۷۰ طرح و ایده نو ارائه داده اند که مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
هم اکنون ۱۰۰ نخبه در زمینه های مختلف عضو سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری خراسان شمالی هستند.
در استان خراسان شمالی بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می کنند.
این استان با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر بیش از ۳۰۰ هزار نفر بسیجی دارد و اعضای بسیج شامل ۲۲ قشر است.
۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


بسیج


علم و فناوری


خراسان شمالی

نظرات بسته شده است.