از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75270

308 بازدید

به گزارش خطرنگار، ، حسین عباسی روز دوشنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا گفت: شهرستان پیشوا از ظرفیت و قابلیت های ویژه ای برخوردار است که استقرار بزرگترین واحد دانشگاه آزاد استان تهران در این شهرستان، یکی از این ظرفیت های علمی است که باید به درستی از آن استفاده […]

به گزارش خطرنگار، ، حسین عباسی روز دوشنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا گفت: شهرستان پیشوا از ظرفیت و قابلیت های ویژه ای برخوردار است که استقرار بزرگترین واحد دانشگاه آزاد استان تهران در این شهرستان، یکی از این ظرفیت های علمی است که باید به درستی از آن استفاده کرد.
وی افزود: این که یک واحد دانشگاهی در شهری مستقر باشد، ظرفیت علمی مهمی به شمار می رود ولی انتظار می رود که در کنار این امر، دانشگاهیان با تحقیق و پژوهش، مشکلات شهرستان را نیز بررسی و برطرف کنند.
وی تصریح کرد: پیشوا با داشتن بیش از یک هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه تولید محصولات صیفی ، قطب مهم کشاورزی استان تهران محسوب می شود و انتظار است که دانشگاه آزاد اسلامی با تحقیق و پژوهش ، ضمن کمک به رفع مشکلات توسعه بخش کشاورزی ، بهره برداران این بخش را در استفاده از علوم نوین یاری کرده و کشاورزی علمی را در این منطقه گسترش دهند.
عباسی تأکید کرد: مسئولان موظفند تا تکلیف مدارانه و مسئولانه کارها را پیش برده و با پرهیز از شعارزدگی در مسیر تحقق مطالبات مردم، گام‌های عملیاتی بردارند تا رضایت مردم حاصل شود.
سرپرست فرمانداری پیشوا اظهار داشت : مردم در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انتظار دارند تا کارها نه به‌صورت تجربی بلکه عالمانه، کارشناسی شده و مطالعه شده پیش رود تا اثربخشی آن‌ها بیشتر باشند.
وی از دانشگاه‌های شهرستان پیشوا خواست تا ضمن ورود جدی به مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان در تقویت صنعت منطقه نیز نقش فزاینده‌ای داشته باشند و با ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی ، مسئولان را در خدمت رسانی بیشتر به مردم یاری کنند.
عباسی با اشاره به این که دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به توسعه مناطق روستایی دارد گفت: پایان‌نامه‌ها، تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی باید به‌سوی توسعه روستاها و جلوگیری مهاجرت روستائیان به مناطق شهری هدایت شود تا تحقیقات دانشجویان ، اثر بخشی مناسبی برای جامعه داشته باشد.
شهرستان پیشوا با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا با بیش از ۱۶ هزار دانشجو در پیشوا مستقر است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


دانشگاه


روستا


ورامین

نظرات بسته شده است.