از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75266

107 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه علمی خطرنگار، دکتر امیرعلی حمیدیه روز دوشنبه در نشست خبری سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با اشاره به بخش‌های مختلف سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، این جشنواره را بزرگترین رویداد سلولی کشور با […]

به گزارش خبرنگار گروه علمی خطرنگار، دکتر امیرعلی حمیدیه روز دوشنبه در نشست خبری سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با اشاره به بخش‌های مختلف سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، این جشنواره را بزرگترین رویداد سلولی کشور با حضور همه فعالان این عرصه دانست.
وی افزود:سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی‌که با فعالیت ۲۰ کارگاه از سوم آذرماه جاری آغاز شده است تا ۱۰ آذرماه ۱۳۹۷، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.
وی ادامه داد: سومین کنگره جشنواره سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی صبح چهارشنبه ۷ آذرماه سال جاری در سالن اجلاس سران آغاز به کار خواهد کرد.
حمیدیه، برپایی نمایشگاه تخصصی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، فن بازار، سمپوزیوم بیماری پیوند و رویدادهای استارت آپی در کناربخش های دانشجویی، دانش‌آموزی، کانون اندیشه و نوآوری و جایزه ملی را از مهمترین بخش های این رویداد نام برد.
وی اظهارکرد: سومین کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی امسال با حضور جمعی از پزشکان، محققان و دانشمندان برجسته‌ی داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف پزشکی، بیولوژی، مهندسی و نیز سرمایه‌گذاران بخش سلامت جامعه به مباحث مختلفی نظیر پژوهش‌های مرز دانش و تحقیقات کاربردی و بالینی خواهد پرداخت.
به گفته دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی محققان میهمانان و سخنرانان خارجی شرکت کننده در سومین کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از کشورهای فرانسه، سنگاپور، سوئیس، سوئد، کانادا، هلند، انگلیس، آمریکا، اسپانیا، لهستان، روسیه، ایرلند، استرالیا و ژاپن می باشند.
وی در ادامه، با بیان اینکه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی ساختاری در طول سال های اخیر بعنوان یکی از علوم راهبردی و تاثیرگذار در حوزه پزشکی رشد بسیار چشم گیری داشته است، به گونه ای که از این دانش بعنوان انقلاب جدید در حوزه پزشکی یاد می شود.
حمیدیه افزود:بر اساس مطالعات بازار سال های اخیر، گردش مالی در حوزه بازار سلول های بنیادی و مهندسی بافت روند صعودی قابل توجهی داشته به طوری که از حدود ۷ میلیارد دلار سال ۲۰۰۹ به حدود ۲۰ میلیارددلار در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته و بر اساس گزارش آینده پژوهی شرکت ریپروسل، این بازار تا ۲۰۳۰ به حدود ۱۷۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
وی در ادامه، با بیان اینکه در حال حاضر سهم بازار کشورمان در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی ساختاری بسیار ناچیز است در عین حال افزود: البته این سهم در طول سه سال اخیر با راه اندازی شرکت های دانش بنیان سرعت گرفته و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ طبق سند پیش رو ایران یک تا دو درصد سهم بازار بین المللی را بدست آورد.
وی با اشاره به تدوین سند ۱۰ ساله ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۴ و همچنین سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام، بهره‌مند شدن یک هزا رو ۵۰۰ نفر از اساتید، نخبگان و کارشناسان برجسته کشور در حوزه‌های پزشکی، علوم پایه، فنی و مهندسی در قالب ۳۰ کارگروه تخصصی در سطح ملی، جلب مشارکت نخبگان ایرانی شاغل در دانشگاه‌های خارج از کشور، فعال‌سازی شورای سلول‌های بنیادی در بیش از ۲۰ استان را از جمله اقدامات ستاد توسعه سلول‌های بنیادی ذکر کرد.
به گفته دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت در این حوزه در حال فعالیت می باشند که ۸۰ شرکت دانش بنیان می باشند.
وی در ادامه همچنین با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سالن اجلاس سران تصریح کرد: در این آئین علاوه بر رونمایی از چندین محصول در این حوزه به فناوران برتر جوایز ملی اعطا می شود.
وی با بیان اینکه، در این جشنواره چند محصول دانش‌بنیان در حوزه‌های علوم سلولی رونمایی خواهد شد، معرفی طرح‌های برتر دانش‌آموزی و اعطا جوایز به ۳ نفر از فناوران برتر این حوزه را از دیگر برنامه های جشنواره امسال سلول های بنیادی نام برد.
حمیدیه گفت:بخش استارتاپی از دیگر بخش‌های سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است که این برنامه دو روزه از امروز دوشنبه در دانشگاه شهید بهشتی آغاز شده است.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی همچنین گفت: برای کنگره بین المللی علوم فناوری های سلول های بنیادی بیش از ۳ هزار محقق و دانشجو ثبت نام کرده اند.
حمیدیه در ادامه با اشاره به فعال شدن شبکه فعالان سلول‌های بنیادی اظهارکرد:این شبکه با همکاری محققان ایرانی خارج از کشور و اساتید داخلی راه‌اندازی شده است.
وی همچنین با اشاره به رتبه نخست کشورمان در بین کشورهای اسلامی از منظرتولید مقالات در حوزه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی ساختاری گفت: به طور حتم توجه بیشتر به این حوزه و افزایش سرمایه گذاری رتبه کشورمان در دنیا را تا افق ۱۴۰۴ ارتقاء خواهد داد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی همچنین برگزاری نمایشگاهی از محصولات دانش‌بنیان را از دیگر برنامه‌های سومین جشنواره سلول‌های بنیادی نام برد.
وی همچنین با بیان اینکه در این دوره از جشنواره ۷۰ شرکت دانش‌بنیان و فناورمحصولات خود را معرفی خواهند کرد، برگزاری نشست فن بازار تخصصی حوزه‌های سلول‌های بنیادی با حضور صاحبان ایده و ۱۰ سرمایه گذار بزرگ را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد.
حمیدیه افزود:در این بخش جمعی از اساتید، محققان و دانشجویان مشغول به فعالیت در رشته‌های مرتبط با فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و تمامی آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران مایل به ورود به حوزه High Tech سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و همچنین شرکت‌های دارویی فعال و علاقه‌مند به ورود در حیطه سلول درمانی و پزشکی بازساختی حاضر خواهند بود.
۱۸۳۶**۱۴۴۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


پزشکی


سلول های بنیادی


حمیدیه

نظرات بسته شده است.