از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75244

113 بازدید

محمد کاظمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا نامه ۱۲ صفحه ای ظریف به دادستان کل کشور درخصوص موضوع پولشویی باید در اختیار مجلس قرار داده شود، گفت: نه تنها نیازی به این کار نیست، بلکه حتی لازم نبود وزیر امور خارجه نامه […]

محمد کاظمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا نامه ۱۲ صفحه ای ظریف به دادستان کل کشور درخصوص موضوع پولشویی باید در اختیار مجلس قرار داده شود، گفت: نه تنها نیازی به این کار نیست، بلکه حتی لازم نبود وزیر امور خارجه نامه ای بنویسد و این کار را از روی احترام و ایجاد هماهنگی بیشتر انجام داده که قابل تقدیر است.
نماینده مردم ملایر در مجلس اظهار داشت: برای آقای ظریف پرونده ای تشکیل نشده و از این رو ظریف می توانست نامه ای ندهد، من به سهم خود از آقای ظریف تشکر می کنم، ایشان در جهت تنویر افکار عمومی و اثبات صحبت های خود به دادستان پاسخ داد.
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: اکثریت نمایندگان از عملکرد وزارت خارجه راضی هستند، امیدوارم همکاران قلیلی که استیضاح را امضا کردند، ظریف را به کمیسیون دعوت کنند تا توضیحات خود را ارائه کند.
کاظمی گفت: به دلیل این که اکثریت نمایندگان مجلس از عملکرد وزارت خارجه راضی هستند استیضاح رای نخواهد داشت.
به گزارش خطرنگار، در پی اظهارات ابتدای ماه گذشته «محمدجواد ظریف» درباره پدیده پولشویی در کشور و هشدار وی مبنی بر این که دلیل فضاسازی‌هایی که علیه مصوبه‌های ضدپولشویی می‌شود ‘منافع اقتصادی’ افراد است، منتقدان رییس دستگاه دیپلماسی او را مورد هجمه و تخریب قرار دادند.
ظریف در این گفت و گو تاکید کرده بود که « من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم » با این حال منتقدان وزیر امور خارجه به وی نسبت اتهام زنی به نظام دادند.
وزیر امور خارجه پس ازفضاسازی ها گفت که مستندات سخنان او در دسترس عموم است ولی باز هم منتقدان دولت موضوع را پیگیری کردند.
هنگامی که صدای منتقدان بلندتر شد، دادستان کل کشور خواستار ارائه مستندات وزیر امور خارجه شد و در نهایت نامه ظریف در این خصوص ۲۹ آبان ماه جاری به دادستانی ارسال شد.
با این وجود حسینعلی حاجی دلیگانی عضو فراکسیون ولایی مجلس و طراح استیضاح وزیر امور خارجه، امروز به خطرنگار، گفت: طرح استیضاح ظریف احتمالا فردا در ۱۱ محور که مهم ترین آن موضوع پولشویی است، به هیات رییسه مجلس ارائه می شود.
سیام**۹۱۲۱

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


کمیسیون حقوقی

نظرات بسته شده است.