از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74943

98 بازدید

شهروز برزگر روز یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: در شرایط فعلی جامعه، تضعیف دکتر ظریف، سکان‌دار وزارت خارجه که موفقیت‌های زیادی در سطح جهان و بین‌الملل برای کشورمان به دست آورده کار درستی نیست و گل به خودی است. وی تصریح کرد: منتقدان اگر انتقاد سازنده‌ای دارند بیان کنند ولی […]

شهروز برزگر روز یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: در شرایط فعلی جامعه، تضعیف دکتر ظریف، سکان‌دار وزارت خارجه که موفقیت‌های زیادی در سطح جهان و بین‌الملل برای کشورمان به دست آورده کار درستی نیست و گل به خودی است.
وی تصریح کرد: منتقدان اگر انتقاد سازنده‌ای دارند بیان کنند ولی دست به تخریب نزنند، البته منظور دکتر ظریف (موضوع پولشویی) آن چیزی نیست که منتقدان بیان می‌کنند و این گونه در این شرایط گل به خودی می‌زنند.
نماینده مردم سلماس در مجلس اظهار داشت: تخریب‌کنندگان بدانند که دستگاه دیپلماسی با این سخنان تضعیف نمی‌شود و دکتر ظریف با قدرت کار خود را ادامه خواهد داد، این موضوعات از توانایی‌ها و قابلیت‌های دستگاه دیپلماسی ما نمی‌کاهد.
برزگر اضافه کرد: دوستانی که با اظهاراتشان به ظریف حمله می‌کنند، مستندات خود را درباره سخنان وزیر امور خارجه ارائه کنند، این که بخواهید بخشی از مطلب را پخش کنید و بخشی را پخش نکنید تحریف است و کار صادقانه‌ای نیست.
به گزارش خطرنگار، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ۲۰ آبان ۹۷ در گفت‌وگویی اظهار داشت: پولشویی در کشور یک واقعیت است و هشدار داد که دلیل فضاسازی‌هایی که علیه مصوبه‌های ضدپولشویی می‌شود «منافع اقتصادی» افراد است.
وی در این گفت‌وگو تصریح کرد: «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم؛ اما جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند… با این وضعیت ما نمی‌توانیم با فضاسازی‌ها مقابله کنیم. کسانی که یک قلم معامله‌شان ممکن است ۳۰ هزار میلیارد باشد فضاسازی کرده‌اند. آنها می‌توانند بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم فضاسازی‌شان کنند».
وزیر امور خارجه سپس در گفت‌وگویی دیگر در واکنش به اظهارات منتقدان و درخواست مستندات از وی، بیان کرد: کسانی که به من ایراد گرفتند، به نظام اتهام زدند و مستندات سخنانم در دسترس عموم است.
ظریف تصریح کرد: من کاملا مشخص صحبت کردم، اما برخی دوستان برای اهداف سیاسی خود همه چیز را فدا می‌کنند.
وی تصریح کرد: نوار اظهاراتم در این خصوص وجود دارد؛ درخواست می‌کنم افرادی که نسبت به اظهارات بنده اعلام نظر کردند در مورد محتوا صحبت کنند نه محتوایی که خودشان ساخته اند.
وزیر امور خارجه در ادامه و درباره مستندات پولشویی، اظهار داشت: من مسئول مستندات نیستم، این مستندات در دسترس عموم است و مرکز مربوطه در وزارت اقتصاد و دارایی هم موارد پولشویی را اعلام کرده است.
ظریف ادامه داد: آخرین مستند در ارتباط با این موضوع هم مربوط به افرادی است که با داشتن شبکه پولشویی گسترده اخیرا مجازات شدند، علاوه بر این شبکه‌های پولشویی گسترده دیگر مستند شده است، لذا نیازی به توضیح بیشتر من نیست.
سیام**۹۱۲۱** ۱۰۵۵/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


سیاسی


تضعیف ظریف


گل به خودی


شهروز برزگر

نظرات بسته شده است.