از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74750

71 بازدید

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، مراسم رونمایی از فیلم مستند سینمایی «حقیقت پنهان» اثری فلسفی درباره عقل در سالن فیلم مدرسه اسلامی هنر با حضور ایمن المصری رئیس آکادمی حکمت عقلی، عباس صالح مدرسه‌ای پژوهشگر و کارگردان، مهدی صالحی مدیر ارتباطات و بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب، ادگاردو روبین استاد دانشگاه و دانشجویان […]

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، مراسم رونمایی از فیلم مستند سینمایی «حقیقت پنهان» اثری فلسفی درباره عقل در سالن فیلم مدرسه اسلامی هنر با حضور ایمن المصری رئیس آکادمی حکمت عقلی، عباس صالح مدرسه‌ای پژوهشگر و کارگردان، مهدی صالحی مدیر ارتباطات و بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب، ادگاردو روبین استاد دانشگاه و دانشجویان و طلاب علاقه مند به مباحث فلسفی و علوم عقلی برگزار شد.
ایمن المصری در این مراسم با اشاره به هدف تولید این مستند گفت: هدف ساخت این فیلم سینمایی، ساده کردنِ دیدگاه‌های عمیق و کلی عقلی به مرتبه محسوس و جزئی خیال است، به دلیل این که خیال عامل تحریک‌کننده احساسات و تمایلات انسان و به سطح عمومی فهم مردم نزدیک‌تر است و تأثیر آن بر مخاطب خیلی بیشتر از مفاهیم کلی و انتزاعی عقلی است.
رئیس آکادمی حکمت عقلی افزود: هدف دیگر تولید این مستند توجه به نقش تأثیرگذار هنر در ترویج اندیشه‌ها و افکار است که می‌توان آن را قوی‌ترین ابزار موجود برای انتشار فضایل و ارزش‌های انسانی و الهی میان مردم دانست.
در ادامه مراسم، عباس صالح مدرسه ای پژوهشگر و کارگردان این مستند، گفت: زمانی که از من دعوت کردند تا وارد این پروژه بشوم خیلی‌ها معتقد بودند جایگاه مباحث عقلی و فلسفی در کتاب‌ها و کلاس‌هاست اما باور من این بود که این مطالب کاربردی و مبتلا به است و برای همه جنبه های زندگی است و محدود به خواص نیست.
وی افزود: تیم ما طی سه مرحله مباحث تخصصی را به زبان ساده تبدیل کرد تا برای عموم مردم قابل درک باشد، البته انتظار نداریم که اکثریت مخاطبان بلافاصله با این نوع آثار ارتباط برقرار کنند چراکه بینندگان ذائقه شان به آثار فلسفی عادت نکرده است و برای نهادینه کردن این نوع مستندها نیاز به گذشت زمان داریم.
در این نشست، مستند سینمایی «حقیقت پنهان» محصول خانه هنرمندان که با همکاری آکادمی حکمت عقلی ساخته شده است به مدت یکصد دقیقه به نمایش درآمد.
فراهنگ**۹۲۴۶** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


فیلم


سینما حقیقت


فلسفه

نظرات بسته شده است.