از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74665

102 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خطرنگار، افزود: آنچه که آقای ظریف مطرح کرده، بارها به انحاء مختلف و در رسانه ها و از سوی اشخاص مختلف بیان شده است اما با توجه به شخصیت حقیقی و حقوقی دکتر […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خطرنگار، افزود: آنچه که آقای ظریف مطرح کرده، بارها به انحاء مختلف و در رسانه ها و از سوی اشخاص مختلف بیان شده است اما با توجه به شخصیت حقیقی و حقوقی دکتر ظریف و تاثیرگذاری و محبوبیت ایشان میان مردمه مذاق بسیاری از مخالفان، تلخ و گران آمده است در حالی که این مساله بارها درکشور مطرح شده است.
وی افزود: وقتی از قاچاق و ادغام بانک های ورشکسته و عدم رعایت قوانین و مقررات بانکداری از سوی برخی بانک ها در کشور صحبت می شود؛ همه این موارد به نوعی مسائلی را بیان می کند که وزیر امور خارجه به بخشی از آنها اشاره کرده است و نمی توان به صرف این اظهارات، ایشان را مورد حمله و هجمه های غیر منصفانه قرار داد.
این نماینده مجلس در ادامه گفت: هم حرف آقای دکتر ظریف صحیح بوده است و هم مدارکی وجود دارد، دکتر ظریف فردی نیست که بدون سند و بدون پشتوانه سخن بگوید و بر این اساس با دیگران روبرو شود.
وی با بیان اینکه مخالفان در کنار این مساله، استیضاح و استعفای آقای ظریف را مطرح کردند، افزود: مخالفان به گونه ای وزیر امور خارجه را مورد هجمه قرار می دهند که گویا منافع گروهی که برای این مجموعه ها کار می کنند به خطر افتاده است؛ براین اساس آن ها فضاسازی های هدفمند رسانه ای را دنبال می کنند.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ۲۰ آبان ۹۷ در گفت و گویی اظهارداشت: پولشویی در کشور یک واقعیت است و هشدار داد که دلیل فضاسازی‌هایی که علیه مصوبه‌های ضدپولشویی می‌شود ‘منافع اقتصادی’ افراد است.
وی دراین گفت و گو تصریح کرد: «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم؛ اما جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند… با این وضعیت ما نمی‌توانیم با فضاسازی‌ها مقابله کنیم. کسانی که یک قلم معامله‌شان ممکن است ۳۰ هزار میلیارد باشد فضاسازی کرده‌اند. آنها می‌توانند بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم فضاسازی‌شان کنند».
*سیام۳۰۵۰*۱۵۵۳

انتهای پیام /*


سیاسی


وزیر امور خارجه


مجلس شورای اسلامی


پولشویی

نظرات بسته شده است.