از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74310

95 بازدید

به گزارش خطرنگار، «مهدی هنردوست» عصر پنجشنبه در کنفرانس بین المللی «تفکرات اقبال لاهوری برای نوسازی جامعه اسلامی؛ فرصت ها و چالش ها»، در دانشگاه ملی زبان های مدرن پاکستان (نومل) گفت :علامه اقبال لاهوری از روشنفکران و متفکران جهان اسلام است که اندیشه های وی درس بزرگی برای نسل کنونی و آیندگان است.وی افزود:علامه […]

به گزارش خطرنگار، «مهدی هنردوست» عصر پنجشنبه در کنفرانس بین المللی «تفکرات اقبال لاهوری برای نوسازی جامعه اسلامی؛ فرصت ها و چالش ها»، در دانشگاه ملی زبان های مدرن پاکستان (نومل) گفت :علامه اقبال لاهوری از روشنفکران و متفکران جهان اسلام است که اندیشه های وی درس بزرگی برای نسل کنونی و آیندگان است.
وی افزود:علامه اقبال لاهوری، در کشورهای اسلامی به عنوان اندیشمند و کسی که تلاش کرد تا دستورات و آموزه های واقعی دین اسلام را احیا کند، مطرح است.
هنردوست اضافه کرد : علامه اقبال لاهوری، عمل به دستورات دین مبین اسلام را تنها راه نجات مسلمانان جهان می دانست و طبق گفته های اقبال، با عمل به آموزه های دین اسلام، مسلمانان می توانند مشکلات خود را برابر دنیای غرب حل کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش با تبیین تفکرات و نظریات اقبال لاهوری در گسترش وحدت و خودباوری مسلمانان، افزود : اگر در مکاتب دیگر به شکسپیر یا ویکتورهوگو افتخار می شود، مسلمانان به ویژه در ایران و پاکستان به اندیشمند بزرگی نظیر علامه اقبال لاهوری افتخار می کنند.
هنردوست همچنین با تشریح توطئه های دشمنان برای شکاف در میان امت اسلام گفت : بیشتر مشکلات و بلایای موجود در کشورهای مسلمان، تحت عنوان یک سناریو نوشته شده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در پایان سخنانش، با تاکید بر لزوم اتحاد و همبستگی مسلمانان برابر توطئه های اختلاف افکنانه دشمنان، گفت: با اختلافات میان امت اسلام در دنیای امروز، شاهد شکاف در میان کشورهای مسلمان هستیم.

*** تشریح ظرفیت همکاری علمی ایران و پاکستان
رئیس دانشگاه پیام نور جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنرانی در این همایش با تشکر از مسئولان دانشگاه ملی زبان های نوین پاکستان (NUML ) گفت : سخن گفتن ازعلامه اقبال لاهوری، به تجربه و مطالعه گسترده نیاز دارد و افکار این اندیشمند جهان اسلام، چراغ راهی برای نسل کنونی و آینده است.
«محمدرضا زمانی» با تشریح ظرفیت های علمی دانشگاه پیام نور، گفت : این دانشگاه در نظر دارد که به انعقاد تفاهم نامه های عملیاتی با دانشگاه های پاکستان، همکاری های خود را با این دانشگاه ها در زمینه های علم و فناوری، زبان و ادبیات و مطالعات اسلامی گسترش دهد.
وی اضافه کرد : دانشگاه پیام نور در ایران حدود نیم میلیون دانشجو در حدود ۵۰۰ مرکز دارد و بیش از چهار هزار کارمند تمام وقت در این دانشگاه کار می کند، به عبارت دیگر، دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی ایران است.
رئیس دانشگاه پیام نور جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این دانشگاه دارای بیش از ۶۰ شعبه بین المللی در کشورهای مختلف است، استراتژی این دانشگاه را گسترش فعالیت ها و همکاری های بین المللی به ویژه کشورهای همسایه عنوان کرد.
زمانی تصریح کرد : دانشگاه های پاکستان می توانند با گسترش همکاری های علمی خود با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ایران، در مسیر تولید علم گام بردارند.
به گزارش خطرنگار، رییس دانشگاه پیام نور ایران که این روزها در پاکستان به سر می برد، در خصوص انعقاد تفاهم نامه های همکاری علمی و پژوهشی با روسای دانشگاه ملی زبان های نوین پاکستان و دانشگاه آزاد علامه اقبال لاهوری اسلام آباد گفت و گو و تبادل نظر کرد.
طی روزهای گذشته نیز دانشگاه پیام نور ایران با چهار دانشگاه پاکستان در شهر لاهور، تفاهم نامه همکاری تبادل استاد و دانشجو و گسترش همکاری های پژوهشی امضا کرد.
آساق**۶۱۲۵**۱۹۰۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


همایش اقبال لاهوری


ایران و پاکستان


سفیر ایران در پاکستان

نظرات بسته شده است.