از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 73932

105 بازدید

به گزارش خطرنگار، کریم یاوری که به نمایندگی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی مشکلات کارگران نیشکر هفت تپه به شوش سفر کرده بود، روز چهارشنبه در نشست با تعدادی از کارگران این شرکت در سالن اجتماعات فرمانداری شوش افزود: حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسه کمیسیون کارگری […]

به گزارش خطرنگار، کریم یاوری که به نمایندگی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی مشکلات کارگران نیشکر هفت تپه به شوش سفر کرده بود، روز چهارشنبه در نشست با تعدادی از کارگران این شرکت در سالن اجتماعات فرمانداری شوش افزود: حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسه کمیسیون کارگری خوزستان به منظور پیگیری مشکلات بنگاه های اقتصادی با هماهنگی استاندار خوزستان برگزار و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.
وی ایجاد تشکل رسمی کارگری برای کارگران هفت تپه را ضروری دانست و گفت: کشت و صنعت نیشکر هفت تپه متعلق به کارگرانی است که در گذشته، حال و آینده در این شرکت فعالیت کرده و خواهند کرد.
وی افزود: انتظار از کارگران این است که فعالیت خود را در شرکت از سر بگیرند و بریدن نی ها و اورهال کردن شرکت را مدنظر قرار دهند.
یاوری گفت: تمام مشکلات و مطالبات کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعکس می شود تا وزیر در جلسه هیات دولت مصوباتی برای تسهیل در امور تصویب شود.
فرماندارشهرستان شوش نیز در این نشست عمده مشکلات کارگران را طرح طبقه بندی مشاغل کارگری، بیمه، پرداخت حقوق و اورهال شرکت اعلام کرد و گفت:انتظار داریم با پرداخت حقوق، کارگران دلسوز و زحتمکش برای اورهال شرکت تلاش مضاعف داشته باشند.
عدنان غزی با بیان اینکه مصوبات این نشست را از طریق نماینده وزیر، استاندار خوزستان و نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی پیگیری می کنم، افزود: ۲ ماه حقوق در طول هفته پیش رو به حساب کارگران واریز می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان نیز در این نشست گفت: مشکلات کارگران در خوزستان رصد و پیگیری شده و در این خصوص تذکراتی داده شده است.
سید نور محمد پور افزود: حقوق یکهزار و ۵۰۰ نفر از کارگران شرکت هفت تپه با طرح طبقه بندی مشاغل منطبق نشده است لذا دستور لازم به کارشناس طرح داده شده تا درخصوص یکسان سازی حقوق کارگران اقدام شود.
وی با بیان اینکه مقدمات ایجاد انجمن صنفی کارگری در شرکت نیشکر هفت تپه انجام شده ، گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طور جدی پیگیر رفع مشکلات کارگران خوزستان است.
اعضای شورای تامین شهرستان شوش نیز در این نشست خواستار رفع مشکلات جامعه کارگری و مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه شدند.
تعدادی از کارگران و اعضای شورای اسلامی کار شرکت نیشکر هفت تپه در این نشست گزارشی از مشکلات و مطالبات خود ارایه کردند.
نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه با فرماندار واعضای شورای تامین شوش در بین کارگران حاضر شدند و سخنرانی کردند.
هفدهمین روز اعتراض کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نسبت به پرداخت نشدن حقوق معوقه روز چهارشنبه مقابل فرمانداری شوش برگزار شد.
به گزارش خطرنگار، کشت و صنعت هفت تپه با حدود پنج هزار نفر نیروی کار در ۱۵ کیلومتری شهر شوش واقع است.این شرکت اواخر سال ۱۳۹۴ از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
۷۲۸۰/۳۰۲۲/ ۶۰۳۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


پرداخت حقوق


تجمع کارگری


نیشکر هفت تپه

نظرات بسته شده است.