از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 73893

102 بازدید

علی مطهری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، اظهار کرد : اصل مصوبه هیات گزینش دانشجو که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را وضع کرده است، نادرست بوده و همسو با قوانین مجلس نیست درعین حال که قانونگذاری در محدوده اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین […]

علی مطهری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، اظهار کرد : اصل مصوبه هیات گزینش دانشجو که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را وضع کرده است، نادرست بوده و همسو با قوانین مجلس نیست درعین حال که قانونگذاری در محدوده اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در باره رفع مشکل دانشجویان ستاره دار و بازگشت بر سر کلاس ها گفت: مجلس به دنبال پیگیری وضعیت دانشجویان ستاره دار است و مواردی که به ما ارجاع شود پیگیری می کنیم.
مطهری با بیان اینکه برخی از پیگیری ها به نتیجه رسیده و برخی دیگر هنوز به نتیجه ای نرسیده ، ادامه داد: هر فردی که به ما مراجعه کرده را از طریق وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال کرده ایم.
براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به سال ۱۳۶۷ تعلق دارد؛ هیات‌ گزینش‌ می ‌تواند از وزارت‌ اطلاعات‌ و دادستانی انقلاب درباره سوابق سیاسی و از وزارت آموزش و پرورش درباره سوابق اخلاقی داوطلبان ورود به‌ دانشگاه‌ استعلام‌ نماید، ولی‌ تحقیق‌ از محل‌ اقامت‌ همسایگان‌ و کسبه‌ به‌ کلی‌ ممنوع‌ است‌.
این هیات‌ از نظر نیز اخلاقی و سیاسی‌ سوابق‌ دانشجویان را مورد بررسی قرار می دهد.

** مدعی العموم وارد ماجرای دانشگاه اصفهان شود
مطهری همچنین در باره برهم خوردن نشست دارای مجوز «من بهشتی هستم» گفت: ورود مدعی العموم به این ماجرا بلامانع است چرا که از برگزاری یک نشست دارای مجوز ممانعت شده است.
وی با بیان اینکه برهم زدن این نشست تخلف محسوب می شود، افزود: در این باره به مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تذکر داده ایم و همینطور آقای بهشتی نیز باید پیگیری کنند.
«من بهشتی هستم» عنوان یک مراسم دانشجویی که قرار بود با هدف احیای اندیشه های بهشتی در دانشگاه اصفهان برگزار شود اما برنامه در روز سوم ناتمام ماند.
در حین این برنامه دانشجویی گروهی از افراد به داخل سالن هجوم آوردند و نظم سالن برهم زدند در حالی که مجوز همایش از سوی هیات نظارت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان برای روزهای ۲۱ تا ۲۳ آبان صادر شده بود.

**۹۲۸۳**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


علی مطهری


هیات گزینش دانشجو


شورای عالی انقلاب فرهنگی

نظرات بسته شده است.