از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 73762

117 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، فرهاد تجری روز سه شنبه در همایش «یک سال پس از زلزله: سیاست ها و تجربه ها» درباره همدلی مردم در زلزله کرمانشاه اظهار کرد: حضور مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و آحاد مردم جامعه در جمع زلزله زدگان برای آسیب دیدگان اهمیت بسیاری داشت و در واقع نماد […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، فرهاد تجری روز سه شنبه در همایش «یک سال پس از زلزله: سیاست ها و تجربه ها» درباره همدلی مردم در زلزله کرمانشاه اظهار کرد: حضور مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و آحاد مردم جامعه در جمع زلزله زدگان برای آسیب دیدگان اهمیت بسیاری داشت و در واقع نماد زیبایی از همدلی و انسان دوستی مردم را به نمایش گذاشت.
وی در این همایش که به همت دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی برگزارشد، افزود: مطالعه تجربیات ناشی از زلزله بی شک می تواند برای مردم در آینده راهگشا باشد چرا که سیاست ها و برنامه ریزی هایی بواسطه مشاهدات علمی و میدانی ایجاد می شود که خسارات بحرانی در آینده را به حداقل می رساند.
این نماینده مردم به اطلاع رسانی ناصحیح صدا و سیما در هنگام وقوع زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هنگام زلزله سرپل ذهاب رسانه ملی تمام توجه خود را به شمال عراق معطوف کرد که شکایت و گمراهی عده بسیاری را به همراه داشت.
تجری ادامه داد: مردم در شبکه های مجازی سریع تر از صدا و سیما زلزله سرپل ذهاب را اطلاع رسانی کردند.
وی ضمن قدردانی از امدادگران اورژانس کشور اعلام کرد که امداد رسانان اورژانس کشور از همان لحظه وقوع زلزله در امدادرسانی کمک های قابل توجهی ارائه دادند، اظهار کرد: پیرحسین کولی وند رئیس اورژانس از هنگام وقوع زلزله در منطقه حضور داشت و از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نکرد.
این نمایند مجلس از امداد رسانی به موقع نیروهای نظامی و انتظام و ارتش در آواربرداری های اولیه خبرداد و گفت که نقش اجتماعی نیروهای نظامی در زلزله کرمانشاه بسیار پررنگ بود.
تجری در ادامه به مشکل قانونی و ساختاری مدیریت بحران کشور اشاره کرد و یادآور شد: دولت باید قانونی در خصوص وظایف مدیریت بحران تنظیم کند و به مجلس ارائه دهد چرا که در حال حاضر مدیریت بحران به صورت موقت و بدون مسئولیت کامل اقدام به کمک رسانی می کند.
وی بناهای محکم سرپل ذهاب را علت کاهش خسارات در مقایسه با زلزله بم دانست و خاطر نشان کرد: مردم سرپل ذهاب پس از هشت سال جنگ تحمیلی خانه های خود را از دست دادند، در نتیجه بناهای جدیدی ساختند که در مقابل زلزله مقاومت بیشتری از خود نشان داد.
این نماینده مجلس ادامه داد: امدادرسانی به زلزله زدگان سرپل ذهاب جلوه ها و زیبایی های بسیاری داشت که با مدیریت صحیح می شد امدادرسانی بهتری در این خصوص به بازماندگان زلزله صورت گیرد.
تجری با اشاره به اینکه مناطق زلزله زده نباید فراموش شوند، گفت: مردم در مناطق زلزله زده هنوز به کمک نیاز دارند، کسی نافی زحمات مسئولان نیست اما میزان ساخت و ساز به دلیل افزایش قیمت آهن و مصالح و پایین بودن بودجه مردم متوقف شده است.
به گفته وی مردم در شرایط بحرانی به سلبریتی ها بیشتر از سایر نهادهای دولتی اعتماد دارند.
نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی ابراز افزود: باید ساز و کاری ایجاد شود که دستگاه های اجرایی به گونه ای عملکرد داشته باشند که اعتماد مردم بطور کامل به آنها از بین نرود.
۹۴۹۱ ** ۱۲۰۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


زلزله کرمانشانه


نماینده قصرشیرین


فرهاد تجری

نظرات بسته شده است.