از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 73674

142 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، ، حمید فتاحی سه شنبه در نشست تحلیلی خبری با عنوان «علل عدم مهاجرت مردم از پیام ‌رسان‌ های خارجی به پیام رسان های داخلی» با اشاره به اینکه بنگاه‌ های رسانه ‌ای فضای ضد تبلیغ علیه پیام‌ رسان‌ های داخلی را هدایت می ‌کنند، عنوان کرد: اگرچه فتوای […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، ، حمید فتاحی سه شنبه در نشست تحلیلی خبری با عنوان «علل عدم مهاجرت مردم از پیام ‌رسان‌ های خارجی به پیام رسان های داخلی» با اشاره به اینکه بنگاه‌ های رسانه ‌ای فضای ضد تبلیغ علیه پیام‌ رسان‌ های داخلی را هدایت می ‌کنند، عنوان کرد: اگرچه فتوای مقام معظم رهبری در باره عدم انتشار اطلاعات کاربران در میزان اطمینان خاطر کاربران در استفاده از پیام رسان های داخلی مفید است اما سازمان های مربوط نیز باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.
وی با اعلام اینکه از پیام رسان های داخلی تنها در «گپ» و «نوا» عضو است، گفت: تصویب صنعت ساماندهی و حمایت از پیام رسان های داخلی در شورای عالی فضای مجازی اقدام موثری در حمایت از پیام رسان های داخلی بود.
فتاحی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات خدمات رایگان به هاتگرام و تلگرام طلایی ارائه نمی کند، تصریح کرد: وزارت ارتباطات وظایف محوله خود را در برابر پیام رسان های داخلی به طور کامل اجرا کرده است اما هنوز نگاه ها به سمت وزارتخانه و دولت است.
به بیان این مقام مسئول، اقدامات اولیه برای ایجاد یک پیام رسان داخلی موفق انجام شده و وزارت ارتباطات حمایت های خود را از پیام رسان های گپ و سروش تقویت خواهد کرد.
وی با عنوان اینکه هاتگرام و تلگرام طلایی در عدم مهاجرت مردم به پیام رسان های خارجی نقش دارند، گفت: در سند حمایت از پیام رسان های داخلی اقداماتی بیان شده بود اما انتظار ما رفع نشد و در رشد پیام رسان بومی موفق نبودیم.
در ادامه این نشست نیز ایمان عیسی زاده مدیر فنی پیام رسان سروش گفت: جو روانی و رسانه ای ایجاد شده از سوی دشمن علیه پیام رسان های داخلی، عامل موثری در عدم مهاجرت مردم به پیام رسان های داخلی بود.
عیسی زاده افزود: برخی پیام رسان های داخلی امکان تامین زیرساخت های سخت افزاری را ندارند و وزارت ارتباطات باید در این زمینه همکاری کند.

** کاهش اعتماد به پیام رسان های داخلی
احسان قاضی زاده هاشمی رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست از کمبود اعتماد مردمی به پیام رسان های داخلی سخن گفت و عنوان کرد: پیام رسان های داخلی اعتماد عمومی را که به منزله سرمایه یک شرکت است، در اختیار نداره و از دست داده اند. آن ها باید برای جلب اعتماد عمومی از ابزارهای بازاریابی و فنی بهره ببرند.
وی با اشاره به ارائه سرویس های خدماتی فعال پیام رسان های خارجی در کشور، خطاب به پیام رسان های داخلی گفت: پیام رسان های داخلی نباید به دنبال کسب حمایت های کامل باشد بلکه باید به فعالیت های خود به دیده کسب و کار تجاری نگریسته و برای درآمدزایی برنامه ریزی کنند.
این نماینده مجلس افزود: وزارت ارتباطات باید از پیام رسان های داخلی حمایت های یکسان انجام دهد و از توجه به ۲ پیام رسان در میان ۶ پیام رسان خودداری شود.
قاضی زاده هاشمی با ابزار امیدواری از پایان نگاری طرح حمایت از پیام رسان های داخلی تا پایان مجلس دهم تصریح کرد: باید به فضای مجازی نگاه فنی داشته و از نگاه سیاسی دوری کرد چرا که آسیب بسیاری در انتظار کشور خواهد بود. در این زمینه نیز باید از نظر کارشناسان نیز استفاده شود.
وی با اشاره به وجود برخی خلاء های قانونی در زمینه پیام رسان های داخلی گفت: در حوزه فضای مجازی کشور تنها چهار قانون وجود دارد و در صورت نیاز از قوانین فرهنگی و تجاری دیگری استفاده می شود.
مهدی داوری مدیر عامل پیام رسان تیسفون نیز در سخنان خود با گلایه از وضعیت ساماندهی فضای مجازی گفت: وجود برخوردهای سلیقه ای نسبت به پیام رسان های داخلی مانع ساماندهی این فضا و بروز برخی مشکلات شده است.
وی نیز از خلاء قانونی موجود نسبت به پیام رسان های داخلی انتقاد و تصریح کرد: برخی از شرکت به نام پیام رسان های داخلی اما در قالب پیام رسان های خارجی فعالیت می کنند.
محسن غفاری مدیرعامل ایتا نیز نظارت بر فعالیت های مرکز ملی فضای مجازی را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار شد.

**۹۲۸۳**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات


پیام رسان های داخلی


حمید فتاحی

نظرات بسته شده است.