از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 73255

98 بازدید

به گزارش خطرنگار، این روزنامه روز دوشنبه در مطلبی نوشت اینکه فقط ایران به این توافق پایبند باشد و آن را اجرا کند و دیگران به ان بی توجه باشند درست نیست زیرا این وظیفه دیگر امضا کنندگان برجام نیز هست.گزارش ادامه می دهد راستی آزمایی هایی که صورت گرفته و اسناد منتشر شده و […]

به گزارش خطرنگار، این روزنامه روز دوشنبه در مطلبی نوشت اینکه فقط ایران به این توافق پایبند باشد و آن را اجرا کند و دیگران به ان بی توجه باشند درست نیست زیرا این وظیفه دیگر امضا کنندگان برجام نیز هست.
گزارش ادامه می دهد راستی آزمایی هایی که صورت گرفته و اسناد منتشر شده و مورد تایید سازمان بین المللی انرژی اتمی نیز ثابت می کند توافقی بهتر از برجام بدست نخواهد آمد.
مورنینگ پست می نویسد شاید دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برجام را یک توافق وحشتناک توصیف کند اما این صحت ندارد و ماجرا اصلا آنطور که او می گوید نیست و او در مسیری حرکت می کند که نتیجه ای جز تنش نخواهد داشت.
روزنامه اضافه می کند ترامپ پافشاری می کند که در مسیر نقض برجام حرکت کند تا شاید یک توافق دیگر بدست آورد اما مساله اینجاست که او خاورمیانه را به خطر می اندازد و بی ثبات می کند و برجام بهترین توافق برای عدم اشاعه بوده است.
نشریه هنگ کنگی تصریح کرد همکاری آمریکا با چین و دیگر کشورهای طرف این قرارداد از جمله اروپا بهترین مسیر برای برون رفت از این وضعیت است و پیشبرد گفت و گوها می تواند برای همه طرف ها در این شرایط مفید باشد.
روزنامه تاکید می کند برای آمریکا هم دیگر پیشبرد تحریم ها مانند سالهای قبل نخواهد بود اروپا اصلا خود را در شرایطی نمی بیند که بخواهد از آمریکا پیروی کند اگرچه برخی شرکت های اروپایی به دلیل تحریم از بازار ایران دور شدند اما این طور نیست که معاملات کاملا متوقف شود و این اتحادیه به دنبال یک مسیر برای ایجاد سامانه مستقل پرداختی بانکی و مالی برای معامله با ایران است.
این روزنامه نوشت که امروز بهترین و عملی ترین راه برای ترامپ این است که چین و دیگر طرف های ذی ربط را مورد همکاری قرار دهد تا بتوان مسیر مذاکرات را طی کرد و به نتایجی بهتر برای تعامل با ایران رسید.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

انتهای پیام /*


سیاسی


چین


ایران


برجام

نظرات بسته شده است.