از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 72820

130 بازدید

جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این طرح ها شامل طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره)، دی کلینیک تدبیر، توسعه بیمارستان شهید مطهری و آزمایشگاه رفرانس /مرجع/ است.وی اضافه کرد: عملیات احداث آزمایشگاه رفرانس یا مرجع ارومیه با زیربنایی در حدود ۶ هزار متر مربع از سال ۱۳۸۶ آغاز […]

جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این طرح ها شامل طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره)، دی کلینیک تدبیر، توسعه بیمارستان شهید مطهری و آزمایشگاه رفرانس /مرجع/ است.
وی اضافه کرد: عملیات احداث آزمایشگاه رفرانس یا مرجع ارومیه با زیربنایی در حدود ۶ هزار متر مربع از سال ۱۳۸۶ آغاز ولی به علت مشکلات اعتباری و مشکلات فنی، متوقف شده بود.
وی ادامه داد: عملیات احداث دوباره این آزمایشگاه که مجتمع آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی است، پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید ادامه یافت و در کمتر از سه سال به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: برای احداث این مجتمع آزمایشگاهی، ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: مجتمع درمانگاهی کلینیک تدبیر ارومیه یکی از طرح هایی است که در ۱۸ طبقه و زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع و زیربنای ۲۶ هزار مترمربع احداث شده است.
آقازاده افزود: دی کلینیک این مجتمع در طبقه منفی یک (۱-) مجتمع و در طبقات بالا نیز واحد های تجاری پزشکی و‌کلینیک ها قرار دارند و ۲ طبقه بالا نیز، رستوران برای پذیرایی از مهمانان دانشگاه در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد:جراحی های سرپایی که نیاز به بستری طولانی ندارند یا طول زمان بستری کمتر از یک روز خواهد بود، در این مجتمع انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: برای خریداری و ساخت این مجتمع ۷۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد:با راه اندازی فاز نخست /دی کلینیک/ این مجتمع درمانگاهی ۳۰ تخت به جمع تخت های ارومیه اضافه شده و پنج اتاق عمل نیز در مدار خدمت رسانی قرار می گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: فاز توسعه بیمارستان شهید مطهری ارومیه از دیگر طرح هایی است که در سفر رییس جمهوری افتتاح می شود.
آقازاده افزود: فاز توسعه بیمارستان شهید مطهری ارومیه در ۶ هزار مترمربع زیربنا ساخته شده و با راه اندازی این فاز ۱۰۴ تخت به جمع تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی افزوده می شود.
وی بیان کرد: برای احداث این بخش از بیمارستان شهید مطهری ارومیه ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی اضافه کرد: بیمارستان شهید مطهری قدیمی ترین بیمارستان ارومیه است که از سال ۱۳۰۷ ساخته شده و در دوره های مختلف بازسازی شده است.
وی ادامه داد: در این بیمارستان که ویژه نوزادان و کودکان است بیش از ۲۰۰ تختخواب فعال است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طرح توسعه بیمارستان امام خمینی ارومیه نیز دیگر طرح مورد بهره برداری در سفر رییس جمهوری است که در مدت یک سال گذشته احداث و تجهیز شده است.
آقازاده افزود: در این فاز ۲۲۰ تختخوابی علاوه بر ارائه اقدامات اورژانسی، بخش های دیگری نظیر پیوند کلیه، پیوند مغز استخوان، سرطان و شیمی درمانی، جراحی اعصاب، آی سی یو، چشم پزشکی و قلب، بخش های آموزش و آزمون دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.
وی ادامه داد: فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه با زیربنای ۲۰ هزار متر مربع در مدت یک سال و با اعتبار ۵۸۰ میلیارد ریالی اجرا وآماده بهره برداری شده است که یک رکورد جدید در پروژه های درمانی در کشور به شمار می رود.
وی بیان کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه از سال ۱۳۷۵ با بیش از ۵۰۰ تخت به بیماران خدمت رسانی می کند و یکی از بیمارستان های مرجع استان است.
به گزارش خطرنگار، طرح های بهداشتی درمانی از جمله مهمترین بخش های افتتاحی در سفر آتی رییس جمهوری به آذربایجان غربی است.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری روز دوشنبه میهمان مردم آذربایجان غربی است.
در این سفر یکروزه، طرح هایی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


بهداشت و درمان


آذربایجان غربی


سفر رییس جمهوری

نظرات بسته شده است.