از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 72796

184 بازدید

«علی نجفی خوشرودی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، واکنش ها علیه سخنان وزیر امور خارجه را شایسته ندانست و افزود: اظهارات ظریف را باید به عنوان فرصت تلقی و ریشه یابی کرد و اطلاعات تکمیلی در مورد آن اخذ شود که قضیه پولشویی در کشور چیست و چه کسانی از این […]

«علی نجفی خوشرودی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، واکنش ها علیه سخنان وزیر امور خارجه را شایسته ندانست و افزود: اظهارات ظریف را باید به عنوان فرصت تلقی و ریشه یابی کرد و اطلاعات تکمیلی در مورد آن اخذ شود که قضیه پولشویی در کشور چیست و چه کسانی از این موضوع سود می برند.
وی ادامه داد: باید این موضوع را فهمید که چه کسانی منافعشان در عدم تصویب CFT است، از نظر من سخنان ظریف یک فرصت بزرگ است، وی یک شخصبت برجسته بین المللی و سیاسی است که بی دلیل حرف نمی زند از این رو باید از این سخنان استفاده کرد و به فکر سالم سازی فضای اقتصادی کشور افتاد.
نماینده مردم بابل در مجلس خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با فساد، شفاف سازی و سالم سازی فضای اقتصادی و کسب و کار که مورد تایید رهبر معظم انقلاب است باید گام برداشت، ما باید اظهارات ظریف را مغتنم بشماریم و با این شرایط مبارزه کنیم.
نجفی خوشرودی همچنین اظهار داشت: به جای این گونه موضع گیری ها باید با فضای ناسالم موجود در این زمینه مقابله کرد، نباید برداشت غلط از سخنان وزیر خارجه صورت گیرد، این برداشت اشتباه است زیرا ظریف در سخنانش به این موضوع تاکید داشت که باید با فضای غلط ایجاد شده مقابله و سالم سازی کرد.
به گزارش خطرنگار، وزیر امور خارجه در گفت وگو با یکی از های درباره فضاسازی هایی که علیه لوایح FATF در کشور انجام شده است، گفت: اعتقاد دارم خیلی از این نگرانی ها صادقانه است؛ یعنی دوستان ما نگرانی صادقانه دارند. اما فکر می‌کنم پشت برخی از این نگرانی ها منافع اقتصادی است.
وی افزود: بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی ها از پولشویی منفعت می‌برند.
ظریف تاکید کرد: من هیچ دستگاهی را متهم نمی کنم؛ من افرادی که در این قضیه منافع دارند را پشت القا این تصورات میدانم.
این سخنان وزیر امور خارجه موجب انتقاد برخی رسانه ها و چهره های سیاسی از وی شد.
سیام**۹۱۲۱**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


ظریف


پولشویی

نظرات بسته شده است.