از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 72748

124 بازدید

حجت الاسلام رسول منتجب نیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، در پاسخ به این پرسش که نسبت جنبش دانشجویی با احزاب سیاسی چگونه باید باشد، گفت: موفقیت جنبش دانشجویی در گروه استقلال آن است و جنبش دانشجویی نباید به دانشگاه، مسئولان وزارت خانه ها و افراد صاحب منصب وابسته باشد.وی […]

حجت الاسلام رسول منتجب نیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، در پاسخ به این پرسش که نسبت جنبش دانشجویی با احزاب سیاسی چگونه باید باشد، گفت: موفقیت جنبش دانشجویی در گروه استقلال آن است و جنبش دانشجویی نباید به دانشگاه، مسئولان وزارت خانه ها و افراد صاحب منصب وابسته باشد.
وی با بیان این که جنبش دانشجویی همچنین نباید وابسته به احزاب خارج از دانشگاه هم باشد افزود: وابستگی برای جنبش دانشجویی مضر است. البته اگر جنبش دانشجویی مدنظرمان باشد، انتظارمان این است اما اگر بسیج دانشجویی مد نظرمان باشد که این تشکل با سلسه مراتبی به سپاه مرتبط است.
منتب نیا تصریح کرد: از جنبش دانشجویی انتظار داریم که در دانشگاه فکر و حرکت ایجاد کند و نظارت بر امور داشته باشد و در جامعه هم موج ایجاد کند.
وی اظهار کرد: انتظار از جنبش دانشجویی این است که به جایی وابسته نباشد. اصولا ممکن است جنبش دانشجویی فراتر از جناح ها حرکت کند چرا که این استعداد و پتانسیل در جنبش دانشجویی وجود دارد بنابراین من معتقد هستم رمز پیروزی جنبش دانشجویی استقلال آن است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در تشریح رابطه مطلوب احزاب با جنبش های دانشجویی هم بیان کرد: این استقلالی که گفتیم به این معنا نیست که جنبش دانشجویی در دانشگاه محصور باشد و حصاری دور خودش بکشد. بلکه این جنبش حتما با بیرون دانشگاه باید ارتباط داشته باشد چرا که می خواهد در بیرون از دانشگاه هم اثر گذار باشد و طبیعی است بدون ارتباط اثر گذاری ممکن نیست.
به گفته منتجب نیا، جنبش دانشجویی به طور قطع باید با احزاب و گروه های همفکر خود هماهنگ و در ارتباط باشد و از آن ها مشورت بگیرد و نظرات خودش را هم به این احزاب منتقل کند.

وی در عین حال افزود: این ارتباط به هیچ وجه نباید تبدیل به وابستگی به احزاب شود و احزاب ها هم نباید به خود اجازه بدهند که در دانشگاه دخالت کنند و جنبش ها را زیر سلطه خودشان بگیرند چرا که در این صورت هم جنبش های دانشجویی از کارکرد اصلی خود باز خواهند ماند و هم بهانه به دست برخی نهادها و افراد برای برخورد با جنبش های دانشجویی داده خواهد شد.
منتجب نیا بیان داشت: بنابراین بهتر است احزاب بیشتر به دنبال تغذیه فکری جنبش دانشجویی باشند و در حوزه تصمیم های روزمره و اجرایی دانشگاه ها و فعالیت های دانشجویی خیلی دخالت نداشته باشند.
۹۴۸۷ ** ۱۲۰۰

انتهای پیام /*


سیاسی


جنبش دانشجویی


رسول منتجب نیا


حزب اعتماد ملی

نظرات بسته شده است.